DERS ADI

: Soyut Matematik II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 1004 Soyut Matematik II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HASİBE SEVGİ MORALI

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sayı sistemleri, doğal sayılar, tam sayılar, tam sayılarda bölme ve bölünebilme; Euclid algoritması, rasyonel sayılar, reel sayılar, seçme aksiyomu, iyi sıralı kümeler, sonlu ve sonsuz kümeler, sayılabilir ve sayılamaz kümeleri öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel ve reel sayı kümelerini tanır, sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirebilme ve farklılıklarını ifade eder.
2   Tam sayılarda bölme ve bölünebilme özelliklerini bilir, uygulamalar yapar.
3   Euclid algoritmasını, kullanım alanlarını bilir, uygulamalar yapar ve ilgili problemleri çözer.
4   Kümelerde iyi sıralılığı bilir, seçme aksiyomu, anlamını bilir ve ilgili alıştırmaları yapar.
5   Kümelerde sonluluk sonsuzluk kavramlarını bilir, İlgili özellikleri ispatlar, ilişkiler kurar, örnekler oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayı sistemleri, doğal sayılar, tam sayılar kümeleri ve özellikleri
2 Tam sayılarda bölme ve bölünebilme, alıştırmalar, ispatlar
3 Euclid algoritması
4 Rasyonel sayılar, özellikleri
5 Reel sayılar, özellikleri
6 Seçme aksiyomu
7 İyi sıralı kümeler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Kümelerde sonluluk, sonsuzluk kavramı
10 Sonlu kümeler, özellikleri, ispatlarlar
11 Sayılabilir sonsuz kümeler, özellikler, ispatlar
12 Sayılamaz sonsuz kümeler, özellikler, ispatlar
13 Kardinal sayılar
14 Sonlu ve sonsuz kümeler arasındaki ilişkiler, örnekler, alıştırmalar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Özer, O. , Çoker, D. ve Taş, K. (1996). Soyut Matematik. 3. baskı. Izgi Yayınevi, Ankara.
2) Çallıalp, F. (2009). Soyut Matematik. Birsen Yayınevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, grup çalışmaları, araştırma önerisi hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.morali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1543323
ÖK.2543323
ÖK.3543323
ÖK.4543323
ÖK.5