DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3303 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı kimya öğretmen adaylarına; kimya öğretiminde kullanılabilecek yenilikçi yaklaşımları tanıtmak, bunları Kimyanın farklı konuları üzerinde uygulamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya eğitiminin amacını ve önemini açıklayabilme
2   Kimya eğitimindeki başlıca öğrenme ve öğretme teorilerini açıklayabilme
3   Özel öğretim yöntem ve tekniklerini kimyanın farklı konuları üzerinde uygulayabilme
4   Kimya eğitiminde biçimsel değerlendirme yöntemini kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, Öğretme ve Kimya öğretimi
2 Yapılandırmacı öğrenme kuramı, modelleri (3E, 4E, 5E, 7E) ve uygulamaları.
3 Kimya eğitiminde beyin fırtınası, tartışma, demonstrasyon ve soru-cevap
4 Kimya eğitiminde bağlam temelli öğrenme ve uygulamaları
5 Kimya eğitiminde çoklu zekâ kuramı ve uygulamaları
6 Kimya eğitiminde kavram haritaları, zihin haritaları
7 Kimya eğitiminde kavram yanılgıları ve kavramsal değişim metinleri
8 Genel Tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Kimya eğitiminde proje tabanlı öğrenme
10 Kimya eğitiminde probleme dayalı öğrenme
11 Kimya eğitiminde REACT stratejisi
12 Kimya eğitiminde TGA (Tahmin-Gözlem-Açıklama) yöntemi
13 Kimya eğitiminde analoji ve metafor kullanımı
14 Kimya eğitiminde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin kullanımı
15 Kimya eğitiminde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin kullanımı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D. ve Turgut, M.F. 1997; Kimya Öğretimi, YÖK Yayını, Ankara
2. Açıkgöz, Ü.K. () Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası yayınları: İzmir
3. Çepni, S. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara
4. Karamustafa, O., Yaman, S. (2006) Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Anı
Yayıncılık: Ankara
5. Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (2008). Editör: Özgür Taşkın, Pegem Akademi: Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, sunum yapma, grup çalışması, düz anlatım, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme
yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların
değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili
yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: aybuke.pabuccuakis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1445343
ÖK.21433355434433333
ÖK.344354
ÖK.43554