DERS ADI

: Nanoteknoloji ve Kimyada Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 4201 Nanoteknoloji ve Kimyada Uygulamaları ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri nanoteknoloji ve nanoteknolojinin uygulama alanları konusunda bilgilendirmek, öğrencilere disiplinler arası çalışmaların önemini kavratabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nanoteknoloji ve uygulamaları hakkında fikir sahibi olabilme
2   Teknolojik gelişmeleri takip edebilme
3   Disiplinler arası düşünme becerisine sahip olabilme
4   Nanoteknoloji ile ilgili güncel literatürü araştırabilme
5   Nanoteknoloji ve kimyada uygulamaları hakkında sunum hazırlayabilme ve sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nanoteknolojiye Giriş ve Önem
2 Bilim ve Teknolojinin Gelişim Süreci
3 Türkiye'de, Avrupa'da ve Dünyada Nanoteknoloji
4 Nanomalzemelerin sentezi, karakterizasyonu ve uygulamaları
5 Nanoölçekte Ölçme ve İnceleme Yöntemleri
6 Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM), Tranmission Elektron Mikroskobu (TEM), Atomik Kuvvet Mikroskobu (AFM) nun genel tanıtımı
7 Ara Sınav
8 Sunum: Nanoteknolojinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamaları
9 Sunum: Nanoteknolojinin malzeme ve imalat alanındaki uygulamaları
10 Sunum: Nanoteknolojinin Biyoteknoloji ve Tarım alanındaki uygulamaları
11 Sunum: Nanoteknolojinin çevre ve enerji alanındaki uygulamaları
12 Sunum: Nanoteknolojinin savunma alanındaki uygulamaları
13 Sunum: Nanoteknolojinin tekstil alanındaki uygulamaları
14 Sunum: Nanoteknolojinin kozmetik alanındaki uygulamaları
15 Nanoteknoloji alanında yapılmış çalışmaların incelenmesi ve kimya alanına katkısının değerlendirilmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Ş. Erkoç, Nanobilim ve Nanoteknoloji, ODTÜ Yayıncılık, 2008.
2) G.B. Sergeev, Nanochemistry, ISBN: 978-0-444-51956-6, Elsevier B.V., 2006.
3) S.C. Tjong, Nanocrystalline Materials:Their Synthesis-Structure-Property Relationships and Applications, ISBN: 978-0-08-044697-4, Elsevier B.V., 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, grup çalışması, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev/sunum ve yarıyıl sonu sınavındaki başarı öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içerisinde ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15555
ÖK.255552
ÖK.3554535
ÖK.45535435
ÖK.55554555