DERS ADI

: Alan Seç. V (Kimya Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 3215 Alan Seç. V (Kimya Eğitiminde Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenme ile ilgili temel kavramları ve öğrenmeye ilişkin farklı bakış açılarını kazanmak, yenilikçi öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek her bir öğrenme kuramı hakkında bilgi kazanmak, yenilikçi öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklayabilme.
2   Yenilikçi öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme.
3   Yenilikçi öğrenme kuramlarının ilkelerini çeşitli öğrenme-öğretme durumlarında kullanabilme.
4   Yenilikçi öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme.
5   Yenilikçi öğrenme kuramlarını sınıf ortamına uyarlayabilme
6   Hangi durumlarda hangi öğrenme kuramlarının işe koşulacağını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaçları ile ilgili bilgilendirme ve genel tanıtım
2 Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımlarına ilişkin kavramlar
3 Davranışçı öğrenme anlayışı
4 Bilgiyi İşleme Kuramı
5 Davranışçı ve bilişsel yaklaşımların karşılaştırılması
6 Yenilikçi öğrenme yaklaşımları ve ilgili kavramlar
7 Piaget ve Bruner öğrenme yaklaşımı ve gelişim kuramı
8 Arasınav
9 Ausubel ve Gagne öğrenme yaklaşımı
10 Kavramsal Değişim Yaklaşımı
11 Sosyobilimsel Konuların (SSI) Entegrasyonu
12 Laboratuvar Dışı Deneyimler ve Açık Alan Öğrenmeleri
13 Sorgulama Temelli Öğrenme
14 Kanıt Temelli Öğrenme
15 Bağlam Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yenilikçi Yaklaşımlarla 21. yüzyıl Becerileri Eğitimi Ufuk Şimşek, Yavuz Topkaya, Mehmet Şentürk Vizetek Yayınları
Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar - Emre Ünal - Eğiten Kitap
Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
Bainer, P. L. & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill.
Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları.
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
Gözütok, D. (2000). Öğretmenliğimi geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-cevap, sunum, işbirlikli öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ara sınav ve yıl sonu sınavları ile belirlenir. Ara sınav ve yıl sonu sınav notları ile birlikte öğrencinin sınıf içi performansı da değerlendirme sürecinde dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli
uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi
eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: melis.cekci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içinde ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.153554525
ÖK.253554525
ÖK.353554525
ÖK.453554525
ÖK.553554525
ÖK.653554525