DERS ADI

: Alan Seç. VIII (Kimya Ders Kitabı İncelemesi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 4116 Alan Seç. VIII (Kimya Ders Kitabı İncelemesi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, ders kitaplarının genel özelliklerini ve hazırlanma sürecini kavramak, ortaöğretim kimya ders kitaplarını tasarım ve okunabilirlik açısından değerlendirmek, ortaöğretim kimya ders kitaplarını ortaöğretim program öğeleri açısından incelemek, bu alanda yapılan ulusal ve uluslararası literatürü incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kitaplarında olması gereken özellikleri kavrayabilme
2   Ders kitaplarının hazırlanma sürecini kavrayabilme
3   Kimya ders kitaplarını tasarım açısından değerlendirebilme
4   Kimya ders kitaplarını okunabilirlik açısından değerlendirebilme
5   Kimya ders kitaplarını ortaöğretim program öğeleri açısından inceleyebilme
6   Kimya ders kitaplarının incelenmesine yönelik ulusal ve uluslararası literatürü takip edebilme ve değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kitabının tanımı, ders kitaplarının nitelikleri ve yayınevlerinde aranan kriterler
2 Ders kitaplarının hazırlanma süreci
3 9. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabını tasarım (kitabın türü, kitabın bilgi ve bilgi kaynağına ulaşımda sağladığı kolaylık, yardımcı öğelerin varlığı ve fiziksel görünüm) ve okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
4 10. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabını tasarım (kitabın türü, kitabın bilgi ve bilgi kaynağına ulaşımda sağladığı kolaylık, yardımcı öğelerin varlığı ve fiziksel görünüm) ve okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
5 11. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabını tasarım (kitabın türü, kitabın bilgi ve bilgi kaynağına ulaşımda sağladığı kolaylık, yardımcı öğelerin varlığı ve fiziksel görünüm) ve okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
6 12. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabını tasarım (kitabın türü, kitabın bilgi ve bilgi kaynağına ulaşımda sağladığı kolaylık, yardımcı öğelerin varlığı ve fiziksel görünüm) ve okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
7 9., 10., 11. ve 12. sınıf ortaöğretim kimya ders kitaplarının tasarım ve okunabilirlik açısından kıyaslanması ve genel değerlendirme
8 Ara Sınav
9 9. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabının ortaöğretim program öğeleri açısından değerlendirilmesi
10 10. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabının ortaöğretim program öğeleri açısından değerlendirilmesi
11 11. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabının ortaöğretim program öğeleri açısından değerlendirilmesi
12 12. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabının ortaöğretim program öğeleri açısından değerlendirilmesi
13 Kimya ders kitapları ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürün incelenmesi ve değerlendirilmesi
14 Kimya ders kitapları ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürün incelenmesi ve değerlendirilmesi
15 Ders kitaplarına ilişkin sunumların-ödevlerin teslimi ve dersin genel değerlendirilmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Küçükahmet, L. (2011). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
2) Güntut, M., Güneş, P. ve Çetin, S. (2017). Ortaöğretim Kimya Ders Kitabı-9. Sınıf. Ankara: MEB Yayınları
3) Yıldız, M. ve Sümer, A.U. (2017). Ortaöğretim Kimya Ders Kitabı-10. Sınıf. Ankara: Tutku Yayıncılık
4) Bilenler, A.K. (2017). Ortaöğretim Kimya Ders Kitabı-11. Sınıf. Ankara: ADA Matbaacılık
5) Yıldız, M. (2017).Ortaöğretim Kimya Ders Kitabı- 12. sınıf. Ankara: Nova Yayıncılık.
6) Hayta, N. (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,
7) Yiğit, B. ve Ceyhan, E. (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
8) Mirzalar Kabapınar, F. (2006). Kimya Öğretmen Adaylarına Ders Kitaplarını Dizayn ve Okunabilirlik Açılarından İnceleme Becerisinin Kazandırılması, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 24, 109-132.
9) Ortaöğretim Kimya Dersi (9,10,11,12. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, tartışma, grup çalışması, düz anlatım, sunum, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev/sunum ve yarıyıl sonu sınav notu öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içerisinde ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13453535
ÖK.23453535
ÖK.33453535
ÖK.43453535
ÖK.53453535
ÖK.63453553