DERS ADI

: Alan Seç. VI (Kimya Eğitiminde Sorgulayıcı Araştırma Yöntemleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 3314 Alan Seç. VI (Kimya Eğitiminde Sorgulayıcı Araştırma Yöntemleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NALAN AKKUZU GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sorgulayıcı öğretim stratejisini ve bu stratejinin diğer yöntem ve stratejilerle ilişkisini kavramak, sorgulama sürecinin basamaklarını irdeleyerek kimya öğretimindeki uygulamaları ve bu uygulamaların değerlendirilmesi hakkında bilgi kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Etkili bir kimya öğretiminde sorgulamanın önemini fark edebilme
2   2. Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisini ortaya koyabilme
3   3. Kimya öğretiminde sorgulayıcı araştırma yöntemlerinin kimya öğretimine yansımalarını fark edebilme
4   4. Sorgulama sürecinde soru sormayı öğrenebilme
5   5. Sorgulayıcı araştırma yöntemlerini kimya öğretiminde uygulamalara yansıtabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretimde sorgulama modelleri
2 Öğretimde sorgulama modelleri
3 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi
4 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi
5 Bir sorgulama sürecinin basamaklarını ve soru sormayı öğrenme, doğru soru sorarak öğrenme
6 Bir sorgulama sürecinin basamaklarını ve soru sormayı öğrenme, doğru soru sorarak öğrenme
7 Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri
8 Genel tekrar, değerlendirme, Ara sınav
9 Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri
10 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin kimya öğretimine uygulanması
11 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin kimya öğretimine uygulanması
12 Sorgulayıcı öğretim stratejisi uygulamalarının sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi
13 Sorgulayıcı öğretim stratejisi uygulamalarının sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi
14 Sorgulayıcı öğretim stratejisi uygulamalarının sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi
15 Uygulamaların genel değerlendirmesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Balcı, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. 13. Baskı. Ankara: Pegem Akademi
2. Erdem, A.R. (2020). Sorgulamaya ve Araştırmaya Dayalı Eğitim Modeli (SADEM). Ankara: Eğiten Kitap.
3. Ayas, A. ve Sözbilir, M. (Ed.) (2017). Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi
4. Kondu, C. (2017). Öğrenmeyi öğrenme. İstanbul: AZ Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma,sorgulamaya dayalı yöntemler, beyin fırtınası, sunum yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Araştırma sunumu ve ödev raporu (10%), arasınav(30%) ve final sınavı (60%) öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli
uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi
eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1432245452
ÖK.2435344453
ÖK.3425344453
ÖK.44322444454
ÖK.5435544453