DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3308 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fizik öğretiminde modern ve yaygın öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunlara yönelik uygulama becerilerini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik eğitiminde yaygın kullanılan öğretim yöntemlerini kavrayabilme
2   Fizik eğitiminde alternatif öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını kavrayabilme
3   Fizik öğretimi uygulamalarında güncel gelişme ve teknolojilerden yararlanabilme
4   Fiziğin farklı konularında, dönem boyunca gördüğü genel ve özel öğretim yöntemlerini içeren bir mikro öğretim uygulaması tasarlayabilme
5   Genel ve özel öğretim yöntemlerinin fizik öğretimine uygulandığı mikro öğretim uygulamalarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tartışma ve beyin fırtınası yöntemi ve mikro öğretim uygulamaları
2 Soru-Cevap ve Sokrates Yöntemi ve mikro öğretim uygulamaları
3 Laboratuvar ve gösteri yöntemi ve mikro öğretim uygulamaları
4 Problem çözme yöntemi ve mikro öğretim uygulamaları
5 Bilimsel süreç becerileri kullanımı ve mikro öğretim uygulamaları
6 Rol oynama ve drama yöntemleri ve mikro öğretim uygulamaları
7 Öğrenme istasyonları ve mikro öğretim uygulamaları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 İşbirlikli öğrenme ve mikro öğretim uygulamaları
10 Probleme dayalı öğrenme ve mikro öğretim uygulamaları
11 Aktif öğrenme yöntemleri ve mikro öğretim uygulamaları
12 Aktif öğrenme yöntemleri ve mikro öğretim uygulamaları (devam)
13 Araştırmaya dayalı öğrenme ve mikro öğretim uygulamaları
14 Fizikte kavram öğretimi ve mikro öğretim uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Karamustafaoğlu, O., Yaman, S. (2011). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II (3. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
2) Çepni, S. (2010). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (8.baskı), Pegem Akademi, Ankara.
3) YÖK/ Dünya Bankası, Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi
4) Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (3. Basım), İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Modern ve Yaygın Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Mikro öğretim Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum ve Final sınavı öğrencinin başarı notunu belirler.

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum (%40)+ Final Sınavı (%60)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70 inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rabia.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Final sınavına hazırlık 14 1 14
Ödev hazırlama 7 2 14
Sunum hazırlama 7 1 7
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55