DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3305 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fizik öğretiminde modern ve yaygın öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunlara yönelik uygulama becerilerini kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik alanında öğrenme kuram ve yaklaşımlarını tanımlayabilme
2   Fizik eğitiminde öğretim ilkelerini tanımlayabilme
3   Fizik eğitiminde yaygın kullanılan öğretim yöntemlerini kavrayabilme
4   Fizik eğitiminde alternatif öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını kavrayabilme
5   Fiziğin farklı konularında, dönem boyunca gördüğü genel ve özel öğretim yöntemlerini içeren etkinlikler tasarlayabilme
6   Genel ve özel öğretim yöntemlerinin fizik öğretimine uygulandığı etkinlikleri değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fizik eğitiminde öğretim yöntemlerinin önemi, yararı ve öğretim ilkeleri
2 Öğrenme kuramları ve örnek etkinlikler
3 Öğrenme kuramları ve örnek etkinlikler (devam)
4 Anlatım, gezi-gözlem, tartışma, soru-cevap yöntemleri ve örnek etkinlikler
5 Laboratuvar, gösteri, proje yöntemi ve örnek etkinlikler
6 Problem çözme yöntemi ve bilimsel süreç becerileri ve örnek etkinlikler
7 Rol oynama, drama yöntemi ve örnek etkinlikler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğrenme istasyonları yöntemi ve örnek etkinlikler
10 İşbirlikli öğrenme ve örnek etkinlikler
11 Probleme dayalı öğrenme, örnek senaryolar ve etkinlikler
12 Aktif öğrenme yöntemleri ve örnek etkinlikler
13 Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı ve örnek etkinlikler
14 Kavram öğretimi ve örnek etkinlikler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Karamustafaoğlu, O., Yaman, S. (2011). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II (3. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
2) Çepni, S. (2010). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (8.baskı), Pegem Akademi, Ankara.
3) YÖK/ Dünya Bankası, Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi
4) Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (3. Basım), İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Modern ve Yaygın Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum ve Final sınavı öğrencinin başarı notunu belirler.

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum (%40)+ Final sınavı (%60)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70 inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rabia.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Final sınavına hazırlık 14 1 14
Ödev hazırlama 7 2 14
Sunum hazırlama 7 1 7
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65