DERS ADI

: Diferansiyel Denklemler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FİZ 1112 Diferansiyel Denklemler ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ASLIHAN KARTAL TAŞOĞLU

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı değişik diferansiyel denklem tiplerini tanıtmak ve çözüm yollarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Diferansiyel denklem, başlangıç ve sınır değer problemlerinin özelliklerini açıklar.
2   Birinci mertebeden diferansiyel denklem çeşitlerini tanır ve problemlere uygular.
3   Birinci mertebeden, yüksek dereceden diferansiyel denklem çeşitlerini tanır ve problemlere uygular.
4   Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklem çeşitlerini tanır ve problemlere uygular.
5   Matematik ve değişik disiplinlerde diferansiyel denklem bilgisini kullanarak problemler çözer.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiksel model olarak diferansiyel denklemler tanımı, mertebe, derece, genel çözüm, özel çözüm
2 Diferansiyel denklemlerin elde edilmesi ve ilgili uygulamalar
3 I.mertebeden diferansiyel denklemler, değişkenlerine ayrılabilen diferansiyel denklemler
4 homojen-tam diferansiyel denklemler, integral çarpanı
5 Lineer diferansiyel denklemler, lineer diferansiyel denklemlere indirilebilen diferansiyel denklemler
6 I. mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları
7 I. mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler, değişken katsayılı diferansiyel denklemler
10 Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler
11 Sabit katsayılı lineer homojen diferansiyel denklemler
12 Sabit katsayılı lineer ikinci taraflı diferansiyel denklemler belirsiz katsayılar ve parametrelerin değişim metodu
13 Laplace ve ters Laplace dönüşümleri
14 Laplace dönüşümlerinin diferansiyel denklemlere uygulanması.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karadeniz, A.A.(2007) Yüksek Matematik, Cilt:3, Çağlayan Kitapevi
Çağlıyan, M. ve ark. (2008). Adi Diferansiyel Denklemler. Bursa: Dora Yayın
Hsieh-Sibuya (2001) Basic Theory of Ordinary Differential Equations, Springer

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, problem çözme, tartışma, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55