DERS ADI

: Biyoloji Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BIY 4111 Biyoloji Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları ZORUNLU 1 0 4 3

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF GAMZE ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Biyolojide basit ders araçları yapım becerisini kazanmanın yanı sıra eğitmeni meslek yaşamında bir adım öne çıkaracak deney teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Biyoloji eğitiminde laboratuvar çalışmalarının zihinsel v e el becerilerini geliştirerek ögretmen adaylarında laboratuvarlar hakkında kendilerine güveni arttırmak. Aynı zamanda laboratuvar uygulamalarının teorik bilgilerin görselliğini sağlayarak deney yapma alışkanlıklarını kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Basit araçlarla yapılacak uygulanmaların faydalarını söyleyebilme
2   Biyoloji ders araçların yapımı için gerekli aletler neler olduğunu açıklayabilme
3   Araç yapımı için gerekli işlemlerin neler olduğunu söyleyebilme
4   Çevreden temin edilecek basit malzemelerle ortaöğretim biyoloji dersine yönelik örnek deneyleri yapabilme
5   Konularla ilgili alternatif deneyler tasarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyoloji eğitiminde laboratuvarların önemi
2 Deneylerde bilimsel süreç becerilerinin önemi
3 Deney yaklaşımları
4 Deney çeşitleri
5 Biyoloji laboratuvarlarda alınacak güvenlik önlemleri
6 Laboratuvar araç gereçlerini tanıma
7 Laboratuvarlarda teknolojinin yeri ve kullanımı
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Orta öğretim kurumları programlarındaki farklı deneylerin planlanması
10 Orta öğretim kurumları programlarındaki farklı deneylerin planlanması
11 Orta öğretim kurumları programlarındaki farklı deneylerin planlanması
12 Alternatif basit ve ucuz deneyler planlama
13 Alternatif basit ve ucuz deneyler planlama
14 Deney raporu hazırlama ve değerlendirme
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akgün, Ş., (2000). Çevre İmkanları ile Basit Ders Araçları Yapımı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine laboratuvar uygulamalarının %80 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55