DERS ADI

: Alan Seç. 5 (Palinoloji)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BIY 3127 Alan Seç. 5 (Palinoloji) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF GAMZE ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Phanerozoyik biyostratigrafisi ve paleoekolojisindeki ana palinomorf grupları ve uygulamalarına bir giriş sağlamaktır. Ortamları yeniden canlandırmada palinolojinin önemi ve jeolojik zaman içindeki ortamsal değişimleri izlemede palinolojinin kullanımı üzerine odaklanmaktır. Bu ders kapsamında palinomorf topluluklarının tanımlanması ve yorumlanması vurgulanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çalışmaya temel oluşturan polen analizi tekniklerini öğrenebilme.
2   Bitki ekolojisi, tozlaşma ekolojisi ve bitki taksonomisi konularındaki temel bilgileri anlayabilme.
3   Spor ve polen morfolojisi, palinoloji tarihi ve ortamsal çalışmalarda palinoloji uygulama metodolojisini öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Arazide örnekleme ve tanımlama,
2 Örnek hazırlama ve laboratuar teknikleri,
3 Bitki ekolojisi, tozlaşma ekolojisi ve bitki taksonomisi,
4 Ana palinomorf yapısı, palinomorf tipleri,
5 Palinomorfların tanımlama ve sınıflama kuralları,
6 Paleozoyik ve Mesozoyik palinomorfları,
7 Tersiyer palinomorfları,
8 Ara Sınav
9 Palinomorf sayımı ve palinomorf diyagram oluşturma.
10 Sayısal teknikler ve bilgisayar programlarının kullanımı
11 Sayısal teknikler ve bilgisayar programlarının kullanımı
12 Palinomorf analitik verilerinin yorumlanması
13 Botanik bağlılıklar ve biyostratigrafi, floral ilgi alanı ve paleobiyocoğrafya
14 Botanik bağlılıklar ve biyostratigrafi, floral ilgi alanı ve paleobiyocoğrafya

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar;
Erdtman, G. 1952. Pollen morphology and plant taxonomy, Angiosperms. The Chronica Botanica Co., Walthan, Mass., Printed by Almquist Wiksell, Stockholm, Sweden.
Faegri, K. and J. Iversen. 1989. (Fourth Edition by K. Faegri, P.E. Kaland, and K. Krzywinski) Textbook of Pollen Analysis. John Wiley & Sons New York 328 p.
Traverse, A. 1988. Paleopalynology. Allen and Unwin. 600 p.
Moore, P., Webb, J., Collinson, M., 1991. Polen Analysis. Blackwell, Oxford.
Kapp, R.O. Davis, O.K. & King, J.E. 2000. Guide to Pollen and Spores. (2nd Edition), 279 pages, ISBN: 0-931871-05-0 Available from AASP web site https://payment.palynology.org/

Yardımcı Kaynaklar;
Akyol, E. ve Akgün F. Palinoloji Yüksek Lisans Ders Notu, 70 sayfa.
Akgün, F., Akyol, E. ve Kayseri, M.S., 2007. Palinoloji de Örnek Hazırlama Yöntemleri. Fosiller ve Çalışma Yöntemleri 3. Bölüm p. 25-42.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme sırasında bir veya daha çok sayıda hazırlanmış örneğin palinomorf sayımlarını içeren pratik uygulamalar ev ödevi ve öğrencinin Tersiyer veya Mesozoyik ilgisine göre palinomorfların analitik değerlendirilmesi ile ilgili olarak seçeceği bir konudan hazırlayacağı 1500 kelimelik bir dönem ödevi olarak değerlendirme yapılır.
Final sınavı, mikroskopta sözlü olarak yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behlul.guler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Önceden randevu alınarak görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 6 78
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35