DERS ADI

: Alan Seç.6 (Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 3022 Alan Seç.6 (Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

The aim of this course is to highlight the importance of concepts and concept teaching in science education, to raise awareness of misconceptions, to identify misconceptions related to certain science concepts covered in the science curriculum, and to develop activities aimed at addressing these misconceptions.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen Eğitiminde kavramın tanımını yapabilir, kavram öğretimi ile ilgili teknikleri kullanabilir ve kavram yanılgısının tanımını açıklayabilir.
2   Kavram yanılgılarını gideren yöntem ve tekniklerine yönelik araştırmaları belirleyebilir.
3   Türkiye'de ve Dünya'da Fen Eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarını istatistiksel verilerle karşılaştırabilir.
4   Fen bilimleri dersinde geçen bazı fen kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını yapılan araştırmalarla belirleyebilir.
5   Fen bilimleri dersinde geçen bazı fen kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını gidermeye yönelik ders etkinlikleri geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminde kavram, kavram öğretimi ve kavram yanılgılarına giriş
2 Fen eğitiminde kavram yanılgılarını giderme yöntemleri ve yapılan çalışmalar
3 Türkiye ve dünyada fen eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıları ve istatistiği
4 Öğrencilerin atom, element, bileşik ve molekül kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
5 Öğrencilerin fiziksel - kimyasal değişim ve maddenin halleri kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
6 Öğrencilerin çözünürlük, erime, iyonik - kovalent bağ ve asit - baz kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri
7 Öğrencilerin ısı - sıcaklık ve iletim - yalıtım kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğrencilerin kuvvet - hareket ve basit makineler konularındaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
10 Öğrencilerin elektrik ve manyetizma konularındaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
11 Öğrencilerin ışık ve ses konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
12 Öğrencilerin gen ve kalıtım konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
13 Öğrencilerin hücre biyolojisi konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
14 Öğrencilerin biyolojik sistemler konusundaki kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barke, H.D., Hazari, A. And Yitbarek, S. (2009). Misconceptions In Chemistry, Springer-Heidelberg, Germany.
Rhoton, J. And Shane, P. (2006). Teaching Science In The 21st Century, NSTA Press.
Sears, J. and Sorensen, P. (2000). Issues in Science Teaching, R. Falmer Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Deney, etkinlik ve uygulamalarla ilgili beceriler ve bilgiler öğrencilerin sunum ödevleriyle, portföylerle, deneysel uygulamamalarla ve projelerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15444545
ÖK.25444545
ÖK.35444545
ÖK.45444545
ÖK.55444545