DERS ADI

: Alan Seç.2 (Fen Öğretiminde Argümantasyon)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 2121 Alan Seç.2 (Fen Öğretiminde Argümantasyon) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin fen öğretiminde argümantasyonun kuramsal temellerini kavraması ve öğretim sürecine etkili şekilde entegre edebilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen Eğitiminde Argümantasyonun yeri ve önemini kavrayabilir.
2   Bilimsel argümantasyon modellerini tanımlar ve analiz edebilir.
3   Argümantasyon temelli etkinlikleri planlar ve uygulayabilir.
4   Argümantasyon becerilerini değerlendirme yollarını kullanabilir.
5   Sınıf içi tartışmalarda bilimsel kanıtlara dayalı düşünme süreçlerini yönetebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Argümantasyona giriş
2 Bilimsel bilginin doğası ve argümantasyon
3 Toulmin modeli
4 Fen eğitiminde argümantasyon
5 Sınıf içi tartışmalar
6 Bilimsel tartışma türleri
7 Argümantasyon temelli ders tasarımı
8 Ara sınav
9 Laboratuvarda argümantasyon
10 Dijital ortamlarda argümantasyon
11 Öğrenci ürünlerinin değerlendirilmesi
12 Öğretmen rolü ve sınıf yönetimi
13 Örnek ders uygulamaları
14 Örnek ders uygulamaları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Günel, M.,Kıngır, S. ve Geban, Ö. (2012). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının kullanıldığı sınıflarda argümantasyon ve soru yapılarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(164), 316-330.
Erduran, S.; Aleixandre, M. J. (2008) Argumentation in science education : perspectives from classroom-based research. Dordrecht, NL : Springer
Bell, P., & Linn, M. C. (2000). Scientific arguments as learning artifacts: Designing for learning from the web with KIE, International Journal of Science Education, 22, 797 817.
Driver, R., P. Newton, and J. Osborne. (2000). Establishing the norms of scientific argumentation in classrooms. Science Education 84 (3), 287 313.
Erduran, S. ; Simon, S and Osborne, J (2004). TAPping into Argumentation: developments in the application of Toulmin s Argument Pattern for studying science discourse, Science Education, 88 (6), 915-933.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, grup çalışması, beyin fırtınası, doküman çözümleme, durum çözümleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınavlar, derse katılım, ödevler ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1345554353334
ÖK.2345554353334
ÖK.3345554353334
ÖK.4345554353334
ÖK.5345554353334