DERS ADI

: Alan Seç.2 (Fen Eğitiminde Etkin Teknoloji Kullanımı)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 2119 Alan Seç.2 (Fen Eğitiminde Etkin Teknoloji Kullanımı) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, fen eğitimi bağlamında teknolojinin pedagojik yaklaşımlarla bütünleştirilmesine yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgi kazandırmayı; öğretmen adaylarının teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlama ve uygulama yeterliklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin temel kuram ve modelleri açıklar.
2   Dijital araçları fen öğretiminde etkili bir biçimde kullanır.
3   Teknoloji destekli fen dersi planları geliştirir ve uygular.
4   Dijital ölçme ve değerlendirme araçlarını uygular.
5   Eğitimde teknolojinin etik ve güvenli kullanımını gözetir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: teknoloji ve fen eğitimi
2 Kuramsal yaklaşımlar
3 TPACK modeli
4 Dijital araçlar: simülasyonlar ve sanal laboratuvarlar
5 Mobil uygulamalar ve artırılmış gerçeklik
6 Kodlama ve robotik
7 Öğrenme yönetim sistemleri (LMS)
8 Ara sınav
9 Ders planı tasarımı
10 Akıllı tahtalar ve etkileşimli teknolojiler
11 Dijital ölçme araçları
12 Etik, güvenlik ve dijital vatandaşlık
13 Öğrenci sunumları
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge. Teachers College Record.
Akçay, H. (2020). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Pegem Akademi.
Bebell, D. & O'Dwyer, L. M. (2010). Educational Outcomes and Research from 1:1 Computing Settings. Journal of Technology, Learning, and Assessment.


Yardımcı Kaynaklar
PhET Simulations: https://phet.colorado.edu
Scratch, Tinkercad, Arduino
Kahoot, Quizizz, Mentimeter, Google Forms
Canva, Edpuzzle, Powtoon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, ödev hazırlama, tartışma, grup çalışması, yansıtıcı değerlendirme, uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ödevler, ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık disiplin soruşturması ile cezalandıırlır.
Öğretim üyesi kısa sınav yapma hakkını saklı tutar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 10 2 20
Ödev Hazırlama 14 2 28
Vize Sınavı 6 1 6
Final Sınavı 6 1 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1353354543534
ÖK.2353354543534
ÖK.3353354543534
ÖK.4353354543534
ÖK.5353354543534