DERS ADI

: Alan Seç.1 (Fen Öğretiminde Sosyobilimsel Konular)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 2115 Alan Seç.1 (Fen Öğretiminde Sosyobilimsel Konular) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı fen eğitimi konularından sosyobilimsel olanların ve olmayanların ayrılmasını öğretmeyi amaçlamakta ve sosyobilimsel konuların öğretilmesinde uygulanan yöntem ve teknikleri incelemeyi, bu tekniklerin kullanılmasındaki amaçları öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyobilimsel konuların genel özelliklerini bilir.
2   Sosyobilimsel konuların fen eğitimindeki yeri ve öneminin farkına varabilir.
3   Sosyobilimsel konuların uygulamalarını bilir.
4   Sosyobilimsel konuların ve argümantasyon ilişkisini anlayabilir.
5   Sosyobilimsel konuların ve bilimin doğası ilişkisini anlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen ve teknoloji okuryazarlığı
2 Sosyobilimsel konulara giriş,
3 Sosyobilimsel konuların özellikleri ve boyutları
4 Sosyobilimsel konuların gelişimi
5 Sosyobilimsel konuların tarihçesi
6 Sosyobilimsel konuların fen eğitimindeki önemi
7 Sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik öğretim çerçevesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Sosyobilimsel konuların öğretimin yönelik örnek ders planları,
10 Sosyobilimsel konular ve ahlaki perspektif
11 Sosyobilimsel konular ve sosyal medya
12 Sosyobilimsel konular ve argümantasyon
13 Sosyobilimsel konular uygulama alanları
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karışan, D., & Türkoğlu, A. Y. (Eds.). (2021). Sosyobilimsel konular. Eğiten Kitap.

Genç, M. (Ed.). (2020). Kuramdan uygulamaya sosyobilimsel konular. Nobel Akademik Yayıncılık.

Akbaş, Y., Güven, E. G., & Çolak, K. (Eds.). (2023). Sosyal bilgiler eğitiminde sosyobilimsel konular ve öğretimi. Eğiten Kitap.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, aktif öğrenme, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler doğrudan dönem ortası notlarına eklenerek değerlendirilecektir. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştikçe daha önce duyurulan tarihler değişebilir.

Değerlendirme Kriteri

Dersin temel öğrenme çıktıları sınavlar, ödevler, portfolyolar ve projelerle ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam etmek zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

agunay.balim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15355535544333
ÖK.25355535544333
ÖK.35355535544333
ÖK.45355535544333
ÖK.55355535544333