DERS ADI

: Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 3102 Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, fen kavramlarının öğretiminde basit ve ucuz malzemelerle deneyler yapmayı öğretmek; teknoloji destekli laboratuvar uygulamaları geliştirmek; bilimsel süreç becerilerini destekleyen etkinlikler tasarlamak; 7. ve 8. sınıf fen konularına uygun deneyler planlayıp uygulamak ve öğrenci performanslarını değerlendirmeye yönelik alternatif yaklaşımlar sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen Bilimleri dersinde fizik, kimya ve biyoloji kavramlarının öğretiminde basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylere örnekler verir.
2   Basit malzemeler kullanarak Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan kazanımlara uygun deney tasarlar.
3   Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan kavramları deneylerle açıklar.
4   Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan aktiviteleri değerlendirir.
5   Deney ve laboratuvar değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
6   Deneysel ve bilimsel süreç becerileri belirler ve bu becerilere yönelik deneyler geliştirir.
7   Deneylerde ve laboratuvarda bilgisayar, iletişim ve diğer teknolojileri kullanarak etkinlikler geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneylere örnekler verilir
2 Fizik, kimya, biyoloji materyal ve malzeme örnekleri gösterilir
3 Deneylerde bilgisayar ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik örnekler verilir
4 Deneylerde mobil teknolojilerinin kullanımına yönelik örnekler verilir
5 Deneylerde açık kod kaynaklı teknolojilerin kullanımına yönelik örnekler verilir
6 Deneylerde deneysel ve bilimsel süreç becerileri belirlenmesine yönelik bilgi verilir
7 Deneylerde deneysel ve bilimsel süreç becerilerine yönelik deneyler geliştirilir
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Basit ve ucuz malzemelerle deney hazırlatılır
10 Basit ve ucuz malzemelerle ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır
11 Basit ve ucuz malzemelerle ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır
12 Basit ve ucuz malzemelerle ortaokul 8. sınıf fen bilimleri dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır
13 Basit ve ucuz malzemelerle ortaokul 8. sınıf fen bilimleri dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır
14 Hazırlanan deneyler değerlendirilir ve sergilenir
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydoğdu, M., Ünsal, Y., Meriç, G., & Uşak, M. (2004). Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları. Ankara: Pagem Yayıncılık.

Bahar, M., Aydın, F., Polat, M., & Bertiz, H. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2. Ankara: Pagem Yayıncılık.

Çepni, S. (2008). Sınıf öğretmenleri ve öğrenciler için fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları I ve II. Trabzon: Celepler Matbaacılık.

Şimşek, N., & Çınar, Y. (2009). Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayın.

Özkurt, Ş., & diğer. (1998). Fen Bilgisi Laboratuar Uygulama Klavuzu. MEB EARGET, Ankara.

Güngör, B., Dökme, İ., Ülker, S., Yıldırım, F. N., Aydınlı, R., & Baş, Z. B. (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 6. sınıf Ders Kitapı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Büyük, Ş., Baş, Z. B., Görür, N., & Salmaner, V. (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 7. sınıf Ders Kitapı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Koyuncu, A. Ç., Tiryaki, N., Kavas, B., & Salmaner, V. (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 8. sınıf Ders Kitapı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). İlköğretim 6-7-8 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı. MEB, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, keşfedici öğrenme, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilgisayar ve teknoloji destekli eğitim, deney-laboratuvar çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Milli Eğitim kapsamında Fen bilimleri dersinde yer alan deney, etkinlik ve uygulamalarla ilgili beceriler ve bilgiler öğrencilerin sunum ödevleriyle, portföylerle, deneysel uygulamamalarla ve projelerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555525
ÖK.255555555525
ÖK.355555555525
ÖK.455555555525
ÖK.555555555525
ÖK.655555555525
ÖK.755555555525