DERS ADI

: Biyoloji II Lab.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 1012 Biyoloji II Lab. ZORUNLU 0 0 2 1

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, canlı organizmaları oluşturan hücre, doku, organ ve sistemleri anlamayı ve bu organizmalardaki üreme, büyüme ile gelişme evrelerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fotosentezi gözlemleyerek enerji elde edilmesi açıklar.
2   Solunumla fotosentez arasındaki farkı kavrar.
3   Hücre, doku ve organların yapısı arasında ilişki kurar.
4   Embriyonik gelişim evrelerini karşılaştırır.
5   Vücudu oluşturan sistemlerin birbirleri ile ilişkisini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotosentez olayının gözlemlenmesi
2 Fotosentezi etkileyen etmenler
3 Tek hücrelilerin incelenmesi
4 Farklı dokuların karşılaştırılması -1
5 Farklı dokuların karşılaştırılması -2
6 Laboratuar ortamında canlı yetiştirilmesi
7 Embriyonik gelişim evrelerinin incelenmesi (kurbağa)
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Embriyonik gelişim evrelerinini incelenmesi (civciv)
10 Canlılarda solunum olayının gözlenmesi
11 Kan hücrelerinin incelenmesi
12 Kan gruplarının tespiti
13 Besinlerde karbonhidrat,protein ve yağ tespiti
14 Sistemlerin incelenmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kesercioğlu, T., Balım, A. G., Yenice, N., & Oluk, S. (2003). Canlılar bilimi. Ankara: Anı Yayıncılık.

Balım, A. G., Günay, Y., & Akpınar, E. (2005). Biyoloji laboratuvar uygulamaları. T. Kesercioğlu (Ed.), Ankara: Anı Yayıncılık.

Şahin, Y. (2005). Yaşambilim. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.

Yel, M., Bahçeci, Z., & Yılmaz, M. (2004). Canlılar bilimi (Biyolojiye giriş). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.

Keeton, W., & Gould, J. (1999). Genel biyoloji I (Çeviri baskı). Ankara: Palme Yayıncılık.

Demirsoy, A. (1997). Yaşamın temel kuralları (Genel biyoloji Genel zooloji). Ankara: Meteksan A.Ş.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Deney, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Biyoloji 2 Lab.da kazanılan kavramlar sınavlar, ödevler, portföyler ve projelerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %80'ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

agunay.balim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13444
ÖK.23444
ÖK.33444
ÖK.43444
ÖK.53444