DERS ADI

: Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 4104 Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders fen bilimleri öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olmasını, bu enerji çeşitlerinin üretimi ve kullanımıyla ilgili değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul dışı öğrenmenin tanımını yapabilir.
2   Okul dışı ortamlarda fen öğretimini uygulayabilir.
3   Okul dışı öğrenme ortamlarını kullanabilir.
4   Okul dışı öğrenme ortamları için etkinlik geliştirebilir.
5   Müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlarda öğrenci performanslarını değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul dışı öğrenme ortamlarına giriş
2 Okul dışı ortamlarda fen öğretimi
3 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri
4 Proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği
5 Okul dışı öğrenme ortamları için materyaller
6 Müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri
7 Botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Milli parklar, bilim şenlikleri
10 Bilim kampları, doğal ortamlar
11 Planlama
12 Uygulama
13 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi
14 Öğretim programı entegrasyonu
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şimşek, C. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Akademi.

Cavas, B. (2011). Outdoor education in natural life park: An experience from Turkey. Science Education International, 22(2), 152 160.

Engineer Project. Engineer project official website. Retrieved May 21, 2025, from http://www.engineer-project.eu

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun veya kısa cevaplı, çözümlü), çoktan seçmeli testler, ödev ve sunumlar

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler ders kapsamında bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulacaklardır. Bu sınavların nasıl yapılacağı (yazılı, çoktan seçmeli vb.) sınav haftasından önce, dersin öğretim elemanı tarafından duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.132331244343322
ÖK.232331244343322
ÖK.332331244343322
ÖK.432331244343322
ÖK.532331244343323