DERS ADI

: Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 3101 Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, fen eğitiminde laboratuvarın önemi ve amaçlarını kavratmak; güvenlik kuralları çerçevesinde deney malzemelerinin kullanımını öğretmek; teknolojik araçların laboratuvar uygulamalarındaki yerini göstermek; 5. ve 6. sınıf fen konularına uygun deneyler planlayıp yürütmek; basit malzemelerle deney yapma becerisi kazandırmak ve bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen Eğitiminde Laboratuvarın önemini kavrar ve amaçlarını açıklar.
2   Laboratuvar çalışmalarının bilimdeki yerini açıklar.
3   Deneylerde ve laboratuvarda kullanılan çağdaş öğretim yaklaşımları açıklar.
4   Deneylerin yapılışında gerekli güvenlik önlemlerini açıklar.
5   Basit malzemeler kullanarak Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan kazanımlara uygun deney tasarlar.
6   Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan kavramları deneylerle açıklar.
7   Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan aktiviteleri değerlendirir.
8   Deney ve laboratuvar değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminde laboratuvarın önemi ve amaçları açıklanır
2 Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ve güvenlik önlemleri açıklanır
3 Deney malzemeleri, araç-gereçler tanıtılır, güvenlik kurallarına göre deneyler hazırlatılır
4 Laboratuvarda bilgisayarın, teknolojinin yeri ve kullanımına yönelik vurgular yapılır
5 Deney ve laboratuvar yaklaşımları açıklanır; deney sürecinin planlanması ve yürütülmesi öğretilir
6 Deneysel ve bilimsel süreç becerileri açıklanır
7 Deneysel çalışmalarda ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgiler verilir
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Basit ve ucuz malzemelerle deney hazırlanır
10 Basit ve ucuz malzemelerle ortaokul 5. sınıf fen bilimleri dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır
11 Basit ve ucuz malzemelerle ortaokul 5. sınıf fen bilimleri dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır
12 Basit ve ucuz malzemelerle ortaokul 6. sınıf fen bilimleri dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır
13 Basit ve ucuz malzemelerle ortaokul 6. sınıf fen bilimleri dersi programında yer alan kazanımlara uygun deneyler yapılır
14 Hazırlanan deneyler değerlendirilir ve sergilenir
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydoğdu, M., Ünsal, Y., Meriç, G., & Uşak, M. (2004). Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları. Ankara: Pagem Yayıncılık.

Bahar, M., Aydın, F., Polat, M., & Bertiz, H. (2008). Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2. Ankara: Pagem Yayıncılık.

Çepni, S. (2008). Sınıf öğretmenleri ve öğrenciler için fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları I ve II. Trabzon: Celepler Matbaacılık.

Şimşek, N., & Çınar, Y. (2009). Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayın.

Özkurt, Ş., & diğer. (1998). Fen Bilgisi Laboratuar Uygulama Klavuzu. MEB EARGET, Ankara.

Güngör, B., Dökme, İ., Ülker, S., Yıldırım, F. N., Aydınlı, R., & Baş, Z. B. (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 6. sınıf Ders Kitapı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Büyük, Ş., Baş, Z. B., Görür, N., & Salmaner, V. (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 7. sınıf Ders Kitapı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Koyuncu, A. Ç., Tiryaki, N., Kavas, B., & Salmaner, V. (2003). İlköğretim Fen Bilgisi 8. sınıf Ders Kitapı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). İlköğretim 6-7-8 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı. MEB, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, keşfedici öğrenme, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilgisayar ve teknoloji destekli eğitim, deney-laboratuvar çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler ders kapsamında bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulacaklardır. Bu sınavların nasıl yapılacağı (yazılı, çoktan seçmeli vb.) sınav haftasından önce, dersin öğretim elemanı tarafından duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@deu.edu.tr, gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155553345545
ÖK.255553345545
ÖK.355553345545
ÖK.455553345545
ÖK.555553345545
ÖK.655553345545
ÖK.755553345545
ÖK.855553345545