DERS ADI

: Eğitim Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 1102 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. FATMA AYSAZCI ÇAKAR

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Fizik Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Gelişim ve Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını öğrenmek; edinilen bilgi ve kavramları eğitim ortamında kullanabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk ve Ergen Psikolojisinin aşamalarını bilme ve gelişimsel görevler hakkında bilgi sahibi olur
2   Bilişsel, duyuşsal, sosyal ve ahlaki gelişim dönemlerini kavrayabilir
3   Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklayabilir
4   Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlama, öğrenme süreçlerine uygun öğrenme ortamı oluşturmaya istekli olur
5   Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve alanıyla bütünleştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı
2 Eğitim Psikolojisi, Eğitim ve Öğrenme, Öğrenmeyi etkileyen faktörler eğitim psikolojisinin tarihsel gelişimi
3 Fiziksel Gelişim
4 Kişilik Gelişimi
5 Sosyal Gelişim
6 Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi
7 Ahlak Gelişimi
8 Ara Sınav
9 Klasik Koşullanma
10 Edimsel Koşullanma
11 Sosyal Öğrenme Kuramı
12 Algı ve Bilgi İşleme Kuramı
13 Standardize testler ve ölçme ve eğitim
14 Sınıf Yönetimi ve Etkili öğrenme ortamı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Santrock, J. W. (2020). Educational Psychgology. 7th ed. McGraw Hill.
Slavib, R. E. (2020). Educational Psychology: Theory and Practice. (13th ed).
Arı, R. (2008). Eğitim Psikolojisi: Gelişim ve Öğrenme (4. Baskı). Nobel Yayıncılık
Kaya, A. (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayınları.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma, anlatım, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatma.aysazcicakar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1443345
ÖK.2543435
ÖK.3343433
ÖK.4453434
ÖK.5334345