DERS ADI

: Reggio Emilia Yaklaşımı Merak, Keşif ve Bilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5090 Reggio Emilia Yaklaşımı Merak, Keşif ve Bilim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, Reggio Emilia yaklaşımının felsefesini, temel ilkelerini ve uygulama biçimlerini merkeze alarak, çocukların doğal meraklarını bilimsel süreçlerle birleştirecek proje temelli öğrenme ortamlarının nasıl planlanıp yürütüleceğini öğretmen adaylarına teorik ve uygulamalı düzeyde kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler bu derste, bilimsel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyen uzun soluklu projeler geliştirir, çocukların çoklu ifade yollarını tanır, gözlem ve dokümantasyonla öğrenme süreçlerini görünür kılar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reggio Emilia yaklaşımının felsefesini ve eğitim ilkelerini açıklar.
2   Çocukların merak ve keşif yoluyla öğrenmesini destekleyen projeler geliştirir.
3   Ortamın üçüncü öğretmen rolünü kavrar ve buna uygun öğrenme alanları tasarlar
4   Atelier anlayışını malzeme seçimi, yaratıcılık ve bilimsel süreçlerle ilişkilendirir.
5   Öğrenme süreçlerini belgelemek için etkili gözlem ve dokümantasyon teknikleri uygular.
6   Süreç odaklı değerlendirme yapar, portfolyo ve dijital araçlarla öğrenmeyi görünür kılar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reggio Emilia ya Giriş: Tarihsel bağlam, felsefi köken, Loris Malaguzzi nin yaklaşımı.
2 Çocuk İmgesi: Güçlü, merak eden, öğrenmeyi yönlendiren çocuk anlayışı.
3 Üç Öğretmen Yaklaşımı: Çocuk, öğretmen ve çevre arasındaki etkileşim.
4 Ortam Tasarımı: Ortamın üçüncü öğretmen olarak işlevi, mekânsal düzen, ışık, estetik.
5 Çocukların Yüz Dili: Çoklu ifade yolları, estetik duyarlılık ve öğrenme.
6 Bilimsel Düşünme ve Merak: Soru üretimi, hipotez kurma, gözlem ve keşif süreçleri.
7 Ara-sınav
8 Proje Tabanlı Öğrenmeye Giriş: Reggio da projelerin çıkışı, yapısı, süreci.
9 Proje Süreci Planlama: Çocukların ilgilerini izleme, proje fikri oluşturma ve yürütme hazırlığı.
10 Atelier Kültürü: Malzeme ile düşünme, duyusal keşif, yaratıcı bilimsel süreçler.
11 Gözlem, Dokümantasyon ve Değerlendirme: Anekdot kaydı, görsel kayıt, yansıtıcı analiz, portfolyo kullanımı.
12 Dijital Araçlar ve Dokümantasyon: Fotoğraf, video, dijital panolar, e-portfolyo ve hikâye anlatımı.
13 Öğrenci Proje Hazırlığı: Proje fikrinin yapılandırılması ve dokümantasyon planının oluşturulması.
14 Öğrenci Proje Sunumları I: Uygulama örneklerinin sınıfla paylaşımı ve geri bildirim.
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Edwards, C., Gandini, L., & Forman, G. (1998 / 2011). The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Experience in Transformation. Santa Barbara, CA: Praeger.

Rinaldi, C. (2006). In Dialogue with Reggio Emilia: Listening, Researching and Learning. London: Routledge

Vecchi, V. (2010). Art and Creativity in Reggio Emilia: Exploring the Role and Potential of Ateliers in Early Childhood Education. London: Routledge

Fraser, S. (2012). Authentic Childhood: Experiencing Reggio Emilia in the Classroom. Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning.

Giudici, C., Rinaldi, C., & Krechevsky, M. (2001). Making Learning Visible: Children as Individual and Group Learners. Reggio Emilia, Italy: Reggio Children.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bernacoker@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14443434333
ÖK.22343434345
ÖK.35343353434
ÖK.42545353324
ÖK.55435435434
ÖK.64555435453