DERS ADI

: Düşünme Becerileri Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5050 Düşünme Becerileri Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TOLGA GÖK

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Düşünme becerilerine ilişkin temel kuramsal çerçeveyi açıklayabilme
2   Eleştirel, yaratıcı, analitik ve sistematik düşünme biçimlerinin özelliklerini karşılaştırabilme
3   Düşünme becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri analiz edebilme
4   Sınıf içi uygulamalarda düşünme becerilerini geliştirici etkinlikler tasarlayabilme
5   Fen eğitimi ve günlük yaşam bağlamında düşünme becerilerini uygulamalı olarak değerlendirebilme
6   Sanat temelli ve zihinsel egzersizleri kullanarak öğrencilerin bilişsel gelişimini destekleyebilme
7   Düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirmesinde uygun araç ve stratejileri geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Düşünme becerilerine giriş: Kavramsal çerçeve ve tarihsel arka plan
2 Düşünme türleri: Eleştirel, yaratıcı, analitik ve sistematik düşünme
3 Bilişsel süreçler ve düşünmenin gelişimi
4 Eğitimde eleştirel düşünme: Boyutlar ve stratejiler
5 Yaratıcılık ve düşünme ortamlarında sapmalı düşünme
6 Analitik ve sistematik düşünme: Problem çözmede uygulamalar
7 Karar verme süreçleri ve eğitimdeki yansımaları
8 Arasınav
9 Fen eğitiminde düşünme becerileri: Yaklaşımlar ve modeller
10 Vaka temelli öğrenme ve düşünme becerilerinin geliştirilmesi
11 Zihinsel egzersizler ve beyin temelli öğrenme teknikleri
12 Sanatsal yaklaşımlar: Düşünme süreçlerini geliştirmek için sanat kullanımı
13 Gerçek yaşam senaryoları üzerinden düşünme: Uygulamalı yansımalar
14 Düşünme becerilerinin geliştirilmesi için etkinlik tasarımı
15 Düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Vaka analizi, Uygulamalı etkinlikler, Grup çalışmaları, Yaratıcı drama/sanatsal canlandırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75