DERS ADI

: Okullarda Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5095 Okullarda Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

0   Türkiye'de ve dünyada yetersizliği olan bireylerle ilgili yasal ve eğitsel düzenlemeleri bilme ve açıklayabilme.
1   Kaynaştırma ve bütünleştirme ile ilgili kavramları tanımlayabilme. Kaynaştırma eğitimine tabi öğrencilerin tanılanmasını açıklayabilme.
2   Kaynaştırma ve bütünleştirme eğitiminde kullanılacak eğitim programı hazırlama ve uygulayabilme.
3   Kaynaştırma ve bütünleştirme eğitiminde uygun strateji yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirebilme
4   Kaynaştırma ve bütünleştirme eğitiminde karşılaşılan sorunları bilir ve çözüm önerileri geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim.
2 Zihinsel Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
3 İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
4 Fiziksel Yetersizliği ve Hastalığı Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
5 Dil, Konuşma ve Davranış Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
6 Otistik Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
7 Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
8 Ara sınav.
9 Eğitim kademelerinde bütünleştirme uygulamaları.
10 Kaynaştırma ve bütünleştirme Hizmetleri.
11 Kaynaştırma Eğitim Sürecinde Kayıt ve Kabul.
12 Kaynaştırma uygulamalarında aile eğitimi.
13 Eğitim kademelerinde kaynaştırma uygulamaları.
14 Eğitim programlarının bireyselleştirilmesi.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55