DERS ADI

: Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 6005 Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Politikaları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN UYANIK

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı'dan günümüze öğretmen yetiştirme kurumlarının tarihsel süreçteki dönüşümünü açıklar.
2   Farklı dönemlerde uygulanan öğretmen yetiştirme politikalarının sosyo-politik bağlamını analiz eder.
3   Öğretmen eğitimiyle ilgili reform girişimlerini ve bunların etkilerini değerlendirir.
4   Güncel öğretmen yetiştirme modellerini geçmişle karşılaştırmalı olarak tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1848 Darülmualliminin Kuruluşu ve Osmanlı'da İlk Öğretmen Okulları
2 Tanzimat'tan II. Meşrutiyet'e Kadar Öğretmen Yetiştirme Politikaları
3 II. Abdülhamid Döneminde Öğretmen Yetiştirme ve Maarif Nezareti Politikaları
4 II. Meşrutiyet ve Darülmuallimat'ın Gelişimi: Kadınların Öğretmenliğe Girişi
5 1913 Islahatı ve Darülmuallimin-i Âli / Öğretmen Eğitiminin Akademikleşmesi
6 Geç Osmanlı Döneminde Öğretmen Eğitimi: Savaş ve Mütareke Yılları
7 Ara Sınav
8 Cumhuriyetin İlk Yıllarında Öğretmen Yetiştirme Politikaları (1923-1938)
9 Köy Enstitüleri: Kırsal Kalkınma ve Öğretmen Eğitimi Modeli
10 1940-1950 Yılları Arası Değişim: Köy Enstitülerinden Öğretmen Okullarına
11 1950-1980 Döneminde Öğretmen Yetiştirme: Çok Partili Hayatın Etkileri
12 YÖK'ün Kuruluşu ve 1982 Sonrası Eğitim Fakültelerine Geçiş
13 1997 Reformu: 8 Yıllık Zorunlu Eğitim ve Öğretmen Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması
14 2000'ler ve Sonrası: Akreditasyon, Performans ve Öğretmen Niteliği Tartışmaları
15 Güncel Öğretmen Yetiştirme Modelleri ve Uluslararası Yaklaşımlar
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1352
ÖK.2352
ÖK.3352
ÖK.4352