DERS ADI

: RİSK VE ZARAR AZALTMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSİ 2008 RİSK VE ZARAR AZALTMA ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

HAKAN ŞERİFOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Amacı

Afet, acil durum ve yangın gibi olaylar karşısında risk yönetimi prensiplerini benimseterek, olası zararları en aza indirmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Afetlere dayanıklı toplumlar oluşturma sürecinde sürdürülebilir planlama, teknoloji kullanımı ve mevzuata uygunluk gibi konulara odaklanılarak, mesleki etik çerçevesinde bilinçli karar alma becerileri desteklenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Risk ve zarar azaltma kavramlarını açıklar.
2   2. Afet risk analizi yaparak tehlikeleri belirler.
3   3. Zarar azaltma stratejilerini ve uygulamalarını açıklar.
4   4. Afetlere dayanıklı yapı ve şehir planlamasının önemini kavrar.
5   5. Risk yönetimi süreçlerini ve bileşenlerini analiz eder.
6   6. Toplumsal dirençlilik ve farkındalık artırma yöntemlerini açıklar.
7   7. Afet öncesi, sırası ve sonrasında etkin karar alma süreçlerini değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'de İtfaiyeciliğin Tarihçesi
2 Dünyanın Gelişmiş İtfaiyeleri
3 İtfaiye Teşkilatının Görev ve Tanımları
4 Yanma ve Yangın Kavramları
5 Yangın Sınıfları ve Söndürme Teknikleri
6 Yangın Söndürme Madde ve Malzemeleri
7 Yangın Söndürme Madde ve Malzemeleri
8 Genel Tekrar
9 Yarıyıl İçi Sınav
10 Yangın Algılama ve Uyarı Sistemleri
11 Kaçış Yolları
12 Kaçış Yollarının Boyutlandırılması
13 Aktif Yangın Güvenlik Sistemleri
14 Yangın Önleme ve Söndürme Sistemleri
15 Yasal Yükümlülükler Bağlamında Yangın Güvenliği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Notları ve Slaytlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, okuma, derse aktif katılım, tartışma. Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRC PRACTICE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav ve final sınavı gerçekleştirilecektir.

I. Vize %50: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması
III. Bütünleme sınavı: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
Öğr. Gör. Recep KİRİŞ
recep.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi, 09:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14352432354
ÖK.23453234243
ÖK.32435425144
ÖK.44532343532
ÖK.52343552353
ÖK.65434244342
ÖK.73254545244