DERS ADI

: AFET VE ACİL DURUM PLAN HAZIRLANMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSİ 4020 AFET VE ACİL DURUM PLAN HAZIRLANMASI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

RECEP KİRİŞ

Dersi Alan Birimler

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere afet ve acil durumlara hazırlık planlamasının ne olduğunu, hangi yöntemleri kullandığını, içeriğini ve sınırlarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Afet ve acil durum planlamasının temel kavramlarını ve önemini açıklar.
2   Afet ve acil durum planlarının bileşenlerini ve hazırlanma süreçlerini analiz eder.
3   Farklı afet türlerine yönelik planlama yaklaşımlarını karşılaştırır ve uygular.
4   Afet ve acil durum senaryoları geliştirerek uygulamalı tatbikatlar hazırlar.
5   Afet yönetimi sürecinde görev ve sorumlulukları belirleyerek ekip koordinasyonu sağlar.
6   Afet ve acil durum planlarını sürekli iyileştirme ve güncelleme yöntemlerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Afet ve Acil Durum Yönetim Süreci
2 Afet ve Acil Durum Planlarının Önemi
3 Afet ve Acil Durum Planlarının Bileşenleri
4 Afet ve Acil Durum Planlarının Bileşenleri
5 Risk Değerlendirme ve Tehlike Analizi
6 Kurumsal ve Yerel Afet Planları
7 Afet ve Acil Durum Ekipleri
8 Tatbikat ve Senaryo Geliştirme
9 Ara Sınav
10 Acil Durum Müdahale Stratejileri
11 Tahliye Planlaması ve Lojistik
12 Afet ve Acil Durumlarda İletişim
13 Afet ve Acil Durum Planlarının Güncellenmesi
14 Örnek Afet ve Acil Durum Planları Üzerinde İnceleme
15 Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, okuma, derse aktif katılım, tartışma. Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRC PRACTICE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yoktur

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav ve final sınavı gerçekleştirilecektir.

I. Vize %50: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması
III. Bütünleme sınavı: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
Öğr. Gör. Recep KİRİŞ
recep.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15342
ÖK.2435
ÖK.35343
ÖK.4452
ÖK.55234
ÖK.64232