DERS ADI

: İTFAİYECİLİKTE DİJİTALLEŞME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSİ 4016 İTFAİYECİLİKTE DİJİTALLEŞME SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

RECEP KİRİŞ

Dersi Alan Birimler

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Amacı

Afetler, acil durumlar ve itfaiyecilikte kullanılan dijital platformlar hakkında bilgi sahibi olur. Meslek hakkında teknolojik gelişimleri takip etmek. İtfaiyecilik mesleğine dijital dönüşümün entegrasyonuna katkı sağlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Afet ve Acil Durumlarda kullanılan dijital platformlar hakkında bilgi sahibi olur.
2   2. Afet ve Acil Durumlarda kullanılan dijital platformları kullanır.
3   3. Gelişen teknolojiyi takip eder.
4   4. Sivil savunma ve itfaiyecilik faaliyetlerinde gelişen teknolojiden faydalanır.
5   5. İtfaiyecilik alanında gerçekleşen güncel olayları dijital platformlardan takip eder.
6   6. Afet ve Acil Durumlarda kullanılan uygulamaları kullanır.
7   7. İtfaiye hizmetlerinde dijital dönüşümlerinin kullanımını bilir.
8   8. Afet ve acil durum ile teknolojik faaliyetler arasında bağlantı kurar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijitalleşme
2 Afet ve acil durumlarda kullanılan yeni nesil teknolojiler
3 Afet ve acil durumlarda kullanılan dijitalleşme örnekleri
4 AFAD gönüllük projesi
5 Afetlere hazır ol projesi
6 AFAD akreditasyon
7 AFAD Acil Mobil Uygulaması
8 AFAD ARAS, AFAD RED
9 Yarıyıl İçi Sınav
10 TAMP Türkiye Afetlere Müdahale Planı, AYDES Afet yönetimi karar destek sistemi
11 İRAP
12 İtfaiye hizmetlerinde dijital dönüşüm Büyükşehir Belediye örnekleri
13 İtfaiye hizmetlerinde dijital dönüşüm Büyükşehir Belediye örnekleri
14 İtfaiye hizmetlerinde dijital dönüşüm Büyükşehir Belediye örnekleri
15 İtfaiye hizmetlerinde dijital dönüşüm Büyükşehir Belediye örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, okuma, derse aktif katılım, tartışma. Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRC PRACTICE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav ve final sınavı gerçekleştirilecektir.

I. Vize %50: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması
III. Bütünleme sınavı: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
Öğr. Gör. Recep KİRİŞ
recep.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi, 09:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11232
ÖK.222322
ÖK.312323
ÖK.4123222
ÖK.5123223
ÖK.612322
ÖK.7123323
ÖK.812333