DERS ADI

: AFET VE ACİL DURUM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSİ 3025 AFET VE ACİL DURUM PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

HAKAN ŞERİFOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Amacı

Afet ve acil durumlar ile karşılaşan bireylere karşı doğru tepkiler gösterip, çalışma alanında psikolojik sağlamlık kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Afet ve acil durumlarda duygularını kontrol eder.
2   2. Afetzedenin psikolojik durumlarını anlar.
3   3. Afet ve acil durumlarda yaşa uygun psikososyal destek müdahalesini bilir.
4   4. Afet ve acil durumlarda toplumda görülebilecek psikiyatrik rahatsızlıkları bilir.
5   5. Afet ve acil durumlarda görevli personellerde ortaya çıkabilecek psikiyatrik rahatsızlıkları tanır.
6   6. Afet psikoloji uygulamalarında etik ve temel ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
7   7. Kayıp ve yas psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
8   8. Psikolojik sağlamlık konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Afet Psikolojisi ve Temel Kavramlar
2 Psikososyal uygulamalarda etik ve temel ilkeler
3 Afet ve travmatik yaşam olaylarının toplumu etkileme evreleri
4 Afet ve acil durumun çocuk ve ergenler üzerindeki etkisi ve müdahale yaklaşımları
5 Afetlerin yetişkinler üzerindeki etkisi
6 Travma sonrası stres bozukluğu ve akut stres bozukluğu
7 Yas ve kayıp psikolojisi
8 Psikolojik sağlamlık
9 Yarıyıl içi sınav
10 İkincil travmatik stres belirtileri ve başa çıkma yöntemleri
11 Psikososyal müdahale yaklaşımları
12 Afet ve acil durumlarda görevli personellerin psikolojisi
13 Afet ve acil durumlarda görevli personellerin psikolojisi
14 Tükenmişlik sendromu
15 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, okuma, derse aktif katılım, tartışma. Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRC PRACTICE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav ve final sınavı gerçekleştirilecektir.

I. Vize %50: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması
III. Bütünleme sınavı: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
Öğr. Gör. Recep KİRİŞ
recep.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi, 09:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.354
ÖK.45
ÖK.545
ÖK.65
ÖK.74
ÖK.85