Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
HAKAN ŞERİFOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik |
Dersin Amacı |
Uzaktan algılama kavramı, elektromanyetik spektrum, aktif ve pasif algılayıcılar, platformalar ve özellikleri, görüntü analizleri, farklı uzaktan algılama uygulamaları, veri transferi konularında öğrencilerin bilgi ve tecrübelerini arttırarak, afet ve acil durumlarda bilgilerini uygulayabilir seviyeye getirir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlan Edilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, okuma, derse aktif katılım, tartışma. Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, uygulama sınavı ve final sınavı gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
ArcGIS ve Arc Map programlarının kullanımı öğrenilmeli |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Hafta içi, 09:00-17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|