DERS ADI

: AFETLERDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSİ 3013 AFETLERDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ SEÇMELİ 2 1 0 3

Dersi Veren Birim

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

HAKAN ŞERİFOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Amacı

Uzaktan algılama kavramı, elektromanyetik spektrum, aktif ve pasif algılayıcılar, platformalar ve özellikleri, görüntü analizleri, farklı uzaktan algılama uygulamaları, veri transferi konularında öğrencilerin bilgi ve tecrübelerini arttırarak, afet ve acil durumlarda bilgilerini uygulayabilir seviyeye getirir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Müdahale safhasında bilgi sistemleriyle daha etkin olur.
2   2. Uzaktan algılamanın özelliklerini öğrenip uygular.
3   3. Afet ve acil durumlarda harita okuma ve analizleri yapar.
4   4. Coğrafi durumu değerlendirerek riskleri ve tehlikeleri yorumlar.
5   5. Coğrafi bilgi sistemlerini kullanarak müdahale ekibine yardımcı olur.
6   6. Coğrafi bilgi sistemlerini kullanarak harita oluşturur.
7   7. Coğrafi bilgi sistemlerini afet ve acil durumlarda nasıl kullanması gerektiğini bilir.
8   8. Coğrafi bilgi sistemlerinde kullanılan programları kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafi bilgi sistemi kavramı ve kapsamı
2 CBS tarihçesi
3 CBS veri tipleri
4 CBS veri modelleri
5 CBS`nin temel fonksiyonları
6 CBS`de analizler I-II
7 CBS`de analizler I-II
8 Afet yönetiminde CBS`nin kullanımı
9 Yarıyıl İçi Sınav
10 Uzaktan algılama Teknolojileri
11 Afet yönetiminde Uzaktan Algılamanın kullanımı
12 Afet yönetiminde CBS tabanlı konum belirleme ve haritalama
13 CBS ile kütle hareketleri analizi
14 CBS ile kuraklık analizi
15 CBS ile deprem ve su yönetimi analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, okuma, derse aktif katılım, tartışma. Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRC PRACTICE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.25 +PRC * 0.25 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.25 + PRC * 0.25 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, uygulama sınavı ve final sınavı gerçekleştirilecektir.

I. Vize %25: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Uygulama %25: Bilgilerin uygulamayla yoklanması
III. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması
IV. Bütünleme sınavı: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

ArcGIS ve Arc Map programlarının kullanımı öğrenilmeli

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
Öğr. Gör. Recep KİRİŞ
recep.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi, 09:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14555
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.55
ÖK.655
ÖK.7555
ÖK.855