DERS ADI

: Buluş Kompozizyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMZ 2001 Buluş Kompozizyon ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÜLCAN BATUR

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı
Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Öğrenciler, buluş kompozisyonu kavramını anlayarak yaratıcı düşünme ve deneysel uygulama becerilerini geliştirir.
2   2.Renk teorisi, renk çemberi, sıcak-soğuk renkler, tamamlayıcı ve benzer renk ilişkilerini kavrar ve tasarımlarında bilinçli şekilde uygular.
3   3.Tekstil yüzey tasarımında renk, leke, doku, tekrar ve ritim gibi tasarım öğelerini kullanarak dengeli kompozisyonlar oluşturur ve alternatif yüzey kompozisyonlarını keşfeder.
4   4.Suluboya, guaj, pastel, kuru boya, ekolin ve akrilik gibi çeşitli tekniklerle deneysel doku çalışmaları yapar ve alternatif yüzey yaratma yöntemlerini keşfeder.
5   5.Linol baskı, monoprint ve rölyef tekniklerini kullanarak deneysel doku çalışmaları gerçekleştirir; yüzey tasarımında tekrar ve ritim ilişkilerini keşfederken, yüksek ve çukur rölyef teknikleriyle derinlik ve dokusal çeşitlilik oluşturur.
6   6.Boyama, baskı, kesme ve birleştirme tekniklerini bir araya getirerek deneysel yüzey tasarımları oluşturur; ders kapsamında öğrenilen teknikleri bireysel projelere deneysel bir yaklaşımla uygular ve özgün yüzey tasarımları geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Buluş Kompozisyon kavramı, yaratıcı düşünme ve deneysellik üzerine genel bilgilendirme 11.Ders kapsamında öğrenilen tüm teknikler kullanılarak, malzeme, form, hacim ve anlam ilişkisi üzerinden öğrenci odaklı bireysel tasarım süreçlerini
2 2.Renk Kuramları ve Kontrast İlişkisi: Renk teorisi, renk çemberi, sıcak-soğuk renkler, tamamlayıcı ve benzer renk ilişkileri üzerine teorik ve uygulamalı çalışmalar; kontrast etkileriyle görsel denge ve vurgu oluşturma tekniklerinin araştırılması. 12. Boyama, baskı, kesme ve birleştirme teknikleriyle deneysel tasarım süreçlerinin uygulanması.
3 3.Tasarımın temel öğeleri ve ilkeleri: Renk, leke, doku, tekrar, ritim ve kompozisyon dengesinin teorik çerçevede incelenmesi. Farklı malzeme ve tekniklerle deneysel uygulamalar yaparak yüzeyde ritim ve tekrar etkisinin araştırılması 13. Öğrenci odaklı yaratıcı proje geliştirme: Ders kapsamında öğrenilen tekniklerin bireysel projelere uygulanması, kavramsal yaklaşımlar ve özgün yüzey tasarımlarının geliştirilmesi.
4 4. Tekstil yüzey tasarımında, farklı malzeme kombinasyonları ve karışık teknikler kullanılarak alternatif yüzey oluşturma yöntemlerinin araştırılması. Deneysel uygulamalarla malzemenin dokusal ve görsel potansiyelinin keşfedilmesi. 14.Proje değerlendirme ve sunum: Öğrenci projelerinin eleştirel analizi, tasarım süreçlerinin değerlendirilmesi ve sergileme yöntemleri üzerine tartışma.
5 5.Stencil kalıp tekniklerinin deneysel uygulanması: Tekrar ve ritim ilişkisini vurgulayarak, yüzey tasarımında stencil kalıp yöntemlerinin malzemenin doku etkileri ortaya çıkarmada nasıl kullanılabileceği incelenir.
6 6.Maskeleme teknikleriyle yüzey oluşturma: Yüzeyde tekrar ve ritim etkilerini inceleyerek maskeleme yöntemlerinin deneysel kullanımı
7 7. Linol baskı tekniği, tekstil yüzey tasarımında tekrar ve ritim ilkelerini deneysel uygulamalarla keşfetme
8 8. Stencil ve linol baskı teknikleri kullanılarak monokrom yüzeylerde tekrar ve ritim ilişkilerinin incelenmesi.
9 9. Rölyef tekniğinin yüksek ve çukur rölyef etkileri kullanılarak deneysel doku çalışmaları yapılması.
10 10. Rölyef tekniği kullanılarak deneysel doku çalışmaları gerçekleştirilmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

. Uygulamalı Stüdyo Çalışmaları: Öğrencilerin bireysel ve grup çalışmaları yaparak yaratıcı süreçleri deneyimlemeleri sağlanır.
Deneysel Uygulamalar: Farklı malzeme ve tekniklerle alternatif yüzey tasarımlarını keşfetmeye yönelik atölye çalışmaları gerçekleştirilir.
Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrenciler, belirlenen temalar doğrultusunda özgün projeler geliştirerek bireysel tasarım süreçlerini yönetir.
Eleştirel Analiz ve Geri Bildirim: Ders kapsamında yapılan çalışmalar, bireysel ve grup değerlendirmeleriyle analiz edilerek geliştirici geri bildirimler sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 EKZ Eskiz
2 UGG Uygulama
3 PRR Proje
4 BSN Başarı Notu EKZ * 0.10 + UGG * 0.40 + PRR * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 3 42
Projeye ilişkin hazırlık, üretim 14 1 14
Öğrenci Sunumları 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1544353545333244
ÖK.2543343535333244
ÖK.3544444545333233
ÖK.4554553435333243
ÖK.5554444544333344
ÖK.6554443435333344