Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKİM ÖZDİKMENLİ ÇELİKOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu ders, yapay zeka (YZ) ile sosyal bilim arasındaki karmaşık ilişkiyi inceler. Dersi YZ'nın operasyonel mekanizmaları ve gelişimsel itici güçleri de dahil olmak üzere YZ'nın temel ilkelerini belirleyerek, kökenlerini ve genişleyen etkisini aydınlatarak başlar. Daha sonra, ilgili teorilerden, araştırma metodolojilerinden ve tarihsel bağlamlardan yararlanarak YZ'nın siyaset ve kamusal alan üzerindeki yaygın etkisini araştırır. Çağdaş uluslararası vaka çalışmaları ve uzman raporlarının analizi yoluyla, |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
The History of Artificial Intelligence, https://sites.harvard.edu/sitn/2017/08/28/historyartificial-intelligence/ |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci, Yapay Zeka (YZ) ve hesaplamalı sosyal bilimin temel kavramlarını ve bunların tarihsel gelişimini, önemli kilometre taşlarını ve etkilerini doğru bir şekilde belirleyecek ve açıklayacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Gül Mehpare Kurtoğlu Eskişar, gul.kurtoglu[at]deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Randevu ile |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|