DERS ADI

: Fasya ve Fonksiyonel Hareket

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 5087 Fasya ve Fonksiyonel Hareket SEÇMELİ 3 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ARZU GENÇ

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Fasya sisteminin anatomik yapısını ve fizyolojik işlevlerini tanımlayabilir.
2   2. Fasya sistemine bağlı bozuklukları ve patofizyolojilerini açıklayabilir.
3   3. Fasya sisteminin egzersize olan yanıtlarını analiz edebilir.
4   4. Fasya değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilir ve uygulayabilir.
5   6. Fasya ve fonksiyonel hareket temelli uygun fizyoterapi programlarını planlayabilir ve uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fasya sistemine giriş
2 Fasya anatomisi ve biyomekaniği
3 Fasya sisteminin nörofizyolojisi
4 Fasya sisteminin fonksiyonel hareket üzerindeki rolü
5 Fasya sisteminde sık görülen disfonksiyonlar ve patofizyoloji
6 Fasya sisteminin egzersiz fizyolojisi ile ilişkisi
7 Fasya değerlendirme yöntemleri
8 Ara Sınav ve Değerlendirme
9 Fasya odaklı tedavi yaklaşımları I: Manuel terapi teknikleri
10 Fasya odaklı tedavi yaklaşımları II: Egzersiz ve hareket terapileri
11 Fasya ve postür analizi
12 Fasya bazlı klinik vakalar ve fizyoterapi yaklaşımları
13 Fasya ve fonksiyonel hareketin performans üzerine etkisi
14 Fasya ve rehabilitasyon: Multidisipliner yaklaşımlar
15 Güncel araştırmalar ve kanıt temelli yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1. Öğrenci Sunumları: Öğrenciler, fasya ve fonksiyonel hareket konularında sunumlar yapacaklardır. Bu sunumlar, öğrencilerin akademik iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, fasya ve fonksiyonel hareket üzerine teorik bilgilerini pratikte uygulayarak pekiştireceklerdir. Özellikle fasya değerlendirmesi, tedavi yöntemleri ve fonksiyonel hareket analizleri gibi konularda uygulamalar yapılacaktır.
3. Problem Tabanlı Öğrenme: Öğrenciler, fasya ve fonksiyonel hareket ile ilgili vaka senaryoları üzerinde çalışarak çözüm üretme becerilerini geliştireceklerdir. Bu sayede, öğrenciler gerçek dünyadaki problemleri analiz etme ve çözme yeteneklerini geliştireceklerdir.
4. Grup Çalışmaları: Öğrenciler, grup halinde çalışmalar yaparak birbirleriyle fikir alışverişinde bulunacak ve grup projeleri aracılığıyla fasya ve fonksiyonel hareket üzerine derinlemesine araştırmalar gerçekleştireceklerdir.
5. Tartışmalar ve Eleştirel Düşünme: Öğrenciler, bilimsel makaleler üzerinden tartışmalar yaparak fasya ve fonksiyonel hareket ile ilgili güncel teoriler ve araştırmalar üzerinde eleştirel düşünme becerilerini geliştireceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.5