DERS ADI

: Fizyoterapide Motor Öğrenme Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 6126 Fizyoterapide Motor Öğrenme Uygulamaları SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ARZU GENÇ

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Motor öğrenme teorilerini açıklayabilir ve fizyoterapi uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. 6.Multidisipliner ekip içerisinde motor öğrenme prensiplerini aktarabilir ve klinik uygulamalara entegre edebilir. 7.Fizyoterapi alanında motor kontrol ve motor öğrenme ile ilgili akademik araştırmalar yapabilir.
2   Sinir sistemi plastisitesi ve hareket bozukluklarına etkisini değerlendirebilir.
3   Hareket bozukluklarına yönelik kanıta dayalı egzersiz ve rehabilitasyon yaklaşımlarını analiz edebilir.
4   Nöromotor rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulayabilir.
5   Farklı motor öğrenme stratejilerini analiz ederek, bireyselleştirilmiş tedavi planları oluşturabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Motor Öğrenmeye Giriş ve Temel Kavramlar
2 Motor Öğrenme Teorileri
3 Sinir Sistemi Plastisitesi ve Motor Öğrenme
4 Motor İlkelere Dayalı Öğrenme Stratejileri
5 Motor Kontrol Bozukluklarında Rehabilitasyon
6 Propriyosepsiyon ve Motor Öğrenme
7 Motor Becerilerin Kazanımı ve Transferi
8 Ara Sınav & Değerlendirme
9 Motor Öğrenmede Geri Bildirim ve Düzeltici Stratejiler
10 Motor Becerilerde Pratik ve Zamanlamanın Etkisi
11 Oyun Temelli ve Sanal Gerçeklik Uygulamaları
12 Egzersiz Bilimi ve Motor Öğrenme
13 Klinik Uygulamalarda Motor Öğrenme
14 Motor Öğrenme Araştırmaları ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
15 Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğrenci Sunumları : Öğrenciler, motor öğrenme ve fizyoterapi uygulamaları hakkında seçtikleri konularda sunumlar yapacaklardır. Bu süreç, öğrencilerin akademik iletişim becerilerini geliştirmelerine ve bilimsel bulguları etkili bir şekilde sunmalarına yardımcı olacaktır.
2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, motor öğrenme prensiplerini fizyoterapi uygulamalarına adapte ederek pratikte öğrenme fırsatı bulacaklardır. Motor becerilerin kazandırılması ve motor öğrenme stratejilerinin uygulanması konularında çeşitli vaka çalışmaları ve uygulamalar yapılacaktır.
3. Problem Tabanlı Öğrenme: Öğrenciler, motor öğrenme ile ilgili vaka senaryoları üzerinde çalışarak çözüm üretme becerilerini geliştireceklerdir. Bu sayede öğrenciler, motor öğrenme süreçlerini daha iyi analiz etme ve çözüm stratejileri oluşturma yeteneği kazanacaklardır.
4. Grup Çalışmaları: Öğrenciler, grup halinde çalışarak motor öğrenme teorilerini ve uygulamalarını derinlemesine inceleyecek, grup projeleri aracılığıyla motor öğrenmeye dair yeni araştırmalar ve uygulama yöntemleri geliştireceklerdir.
5. Tartışmalar ve Eleştirel Düşünme: Öğrenciler, bilimsel makaleler üzerinden tartışmalar yaparak motor öğrenme süreçleri ve teorileri hakkında eleştirel düşünme becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenciler, motor öğrenmenin fizyoterapi alanındaki uygulamaları üzerinde düşünerek yeni bakış açıları oluşturacaklardır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55