Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Resim |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. ENGİN ASLAN |
Dersi Alan Birimler |
Resim |
Dersin Amacı |
Hibrit Sanat (Hybrid Art) ve Yeni Medya (New Media) konularının tarihsel süreç içindeki teknoloji ve sanat bağlamında incelenmesi ve analiz edilmesi. Yapay Zekâ kodlamalarıyla oluşturulan, Hibrit sanat (Melez) örneklerini, sanat tarihi içerisinde değerlendirerek, sanatçı-makine iş birliği üretimlerine ait, güncel eserlerinin sanat alanına getireceği yeni olanaklar, pozitif ya da negatif yönleriyle değerlendirilmesi, sentezlenmesi ve yoruma ulaşılması. Ayrıca Resim alanı dışında, gelişen teknoloji olanaklarının, Sinema, Fotoğraf ve Heykel (3D Printing) gibi temel sanat disiplinlerindeki yansımalarının incelenmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Franchi, S. & Güzeldere, G. (2005). Mechanical bodies, computational minds: artificial ıntelligence from automata to cyborgs. London: The MIT Press |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Bu derste; ara sınav ve final sınavı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav bulunmaktadır. Ara sınav %40, final sınavı %60 olarak ders geçme ağırlık yüzdesini (%100) oluşturur. Ders için en az bir ara sınavı ve dönem sonu sınavı yazılı olarak yapılır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse katılım, yorum ve analiz yapabilme yetkinliği. Derse devamlılığın azami ölçüde sağlanması. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Engin ASLAN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 12.30-12.45 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|