DERS ADI

: Uygulamalı Flüt Orkestra Soloları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÜ 3417 Uygulamalı Flüt Orkestra Soloları SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Flüt

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

LEVENT GÖKMEN NACAROĞLU

Dersi Alan Birimler

Flüt

Dersin Amacı

Flüt öğrencilerine orkestra kariyerlerinde gerekli yetkinliği sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel orkestra solo pasajlarını yapısal ve teknik yönleriyle değerlendirme becerisi kazanabilir.
2   Barok, Klasik, Romantik ve Modern dönemlere ait solo pasajları dönemin performans anlayışına göre seslendirebilir.
3   Orkestra solosu icrasına yönelik bireysel teknik çalışma yöntemlerini uygulayabilir.
4   Prova ve seçme (audition) ortamlarına uygun bir performans sergileyebilir.
5   Solo partilerin diğer çalgılarla olan ilişkisini kavrayarak, orkestra içinde uyumlu bir icra gerçekleştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş orkestra excerpt nedir Seçme süreçleri ve repertuvar listelerine genel bakış
2 Ton ve artikülasyonun excerpt icrasındaki önemi başlangıç teknikleri
3 J.S. Bach Orkestra Süit No. 2 BWV 1067: Stil ve nefes kontrolü
4 W.A. Mozart Sihirli Flüt uvertürü & Figaro nun Düğünü: Klasik dönem stili
5 L. van Beethoven Leonore Overture No. 3: Teknik hazırlık ve dramatik yapı
6 C. Debussy Prélude à l après-midi d un faune: Ton rengi ve esneklik çalışmaları
7 P.I. Tchaikovsky 4. ve 5. Senfoni: Romantik dönem solo yaklaşımı
8 Kayıt dinleme & analiz: Farklı icraların karşılaştırılması
9 Kayıt dinleme & analiz: Farklı icraların karşılaştırılması
10 Bireysel excerpt seçimi ve çalışma planı hazırlama
11 Prova ve audition simülasyonu I Performans + geri bildirim
12 Orkestra içindeki denge: solo ve tutti ilişkisi üzerine uygulamalar
13 Prova ve audition simülasyonu II Teknik gelişimin değerlendirilmesi
14 Genel tekrar portfolyo sunumu ve bireysel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak : Rönesans döneminden günümüze değin çalgı için yazılmış solo ya da eşlikli, sınıf seviyesine uygun her müzik biçiminde yazılmış eserler.
Yardımcı kaynaklar: Dönemde çalışılan eserlerin bestecileri, müzikal formları, çalma tarzlarına ilişkin yazılı görsel ve işitsel kaynaklar. Çalışılan eserlerin farklı icracılar tarafından oluşturulmuş kayıtları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birebir uygulamalı Repertuvar çalışmaları, Dinleme ve analiz,
Performans temelli grup çalışmaları, Kısa bireysel sunumlar ve yorum tartışmaları, Deneme prova ortamlarında uygulamalı performans.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OPG OPINION GRADE
2 PAR PARTICIPATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE roundKNT * 0.80+DK*0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim elemanının öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarına ilişkin kanaat değerlendirmesi.

Değerlendirme Kriteri

Öğretim elemanının öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarına ilişkin kanaat değerlendirmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler belirlenen partitürleri seslendirebilecek düzeyde derse hazır gelmelidir. Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

julide.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 1 14
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1232211222312311
ÖK.2452222222322312
ÖK.3325432332332312
ÖK.4343432335543312
ÖK.5232322244432312