DERS ADI

: Temel Tasarım II (3 Boyutlu Biçimlendirme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 1108 Temel Tasarım II (3 Boyutlu Biçimlendirme) ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. BERNA AYDIN

Dersi Alan Birimler

Tezhip Sanatı
Moda Giyim Tasarımı
Seramik ve Cam Tasarımı
Tekstil ve Moda Tasarımı
Aksesuar Tasarımı
Hat Sanatı
Grafik Sanatlar
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Grafik Tasarımı
Seramik ve Cam
Grafik Resimleme ve Baskı
Tezhip
Aksesuar Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Tekstil Tasarımı
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Üç boyutlu biçimlendirme unsurlarının yapısal ve ifadeci anlatımının keşfedilebilmesi,
Üç boyutlu biçimlendirme unsurlarının estetik ve psikolojik etkilerini kavranabilmesi,
Farklı malzeme kullanımı konusunda teknik yeterliliklerin geliştirilebilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üç boyutlu biçimlendirme unsurlarının estetik, psikolojik, ve sembolik etkilerinin araştırılması ve uygulama yetilerinin geliştirilmesi.
2   Üç boyutlu biçimlendirme unsurlarının farklı malzeme ve tekniklerle yorumlanabilme becerilerinin kazanılabilmesi.
3   Üç boyutlu biçimlendirme unsurlarının, kullanılan farklı ifade biçimleriyle tasarıma uzamsal bir derinlik ve plastik değer kattığı, malzemeyi görünür kıldığı hakkındaki farkındalığın geliştirilmesi ve uygulamalı projeler yoluyla kavranabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEM 1107 - Temel Tasarım I (3 Boyutlu Biçimlendirme)

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üç Boyutlu Biçimlendirme 2 dersi hakkında bilgilendirme ve malzeme listesi paylaşımları.
2 Çeşitli Heykel, Enstalasyon uygulamalarına dair Sanat Tarihsel seminer. Uygulama Projesine dair bilgilendirme ve eskiz sürecinin başlatılması.
3 Her dönem belirlenen çeşitli kavramlar bağlamında boyutlandırma çalışmasına yönelik uygulama projesinin eskiz aşaması.
4 Seçilen eskizlerin Orijinal ölçeklerine yönelik uygulanması.
5 Rengin şiddetine dair seminer ve iki boyutlu bir görselin üç boyutlu uyarlanmasına dair bilgilendirmeler.
6 Seçilen iki boyutlu görselin üç boyutlu uygulanmasına dair maket aşaması.
7 Eskiz maketin orijinal sonucuna uygulanması.
8 Açık- Kapalı form ve kompozisyona dair seminer. Uygulama Projesi için malzeme listesi.
9 Açık form uygulamasına dair eskiz maket çalışması.
10 Seçilen eskiz maketin orijinal sonucuna uygulanması.
11 Kapalı forma uygulamasına dair eskiz maket çalışması.
12 Seçilen eskiz maketin orijinal sonucuna uygulanması
13 Figüratif bir imgenin karton türü malzeme ile üç boyutlu biçimlendirilmesi için eskiz çalışmaları
14 Figüratif bir imgenin karton türü malzeme ile üç boyutlu biçimlendirilmesi projesinin sonuçlandırılması. Ders Hakkında Genel değerlendirme ve not değerlendirmesine yönelik bilgi aktarımı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc.
Gökaydın, N. (2010). Temel Sanat Eğitimi. Moss Yayınevi.
Holtzschue, L. (2009). Rengi Anlamak. (Çev. Fuat Akdenizli) Duvar Yayınları.
Itten, J. (1973). The Art of Color. New York: Van NostRand Reinhold.
Samara, T. (2008). Design Evolution:Theory Into Practice. Rockport Publishing.
Samara, T. (2007). Design Elements. Rockport Publishing.
Öztuna, H. Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık programlara yönelik oluşturulan görsel sunumlar ve ders kazanımlara uygun şekilde planlanmış uygulama projelerinin atölye içinde ders öğretim elemanlarının yürütücülüğünde üretilmesi ile yürütülür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 COM COMMITTEE
2 FCG FINAL COURSE GRADE COM * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Uygulamaları belirlenen bağlamla uyumlu şekilde ve sanatsal yetkinlikleri gösterir nitelikte, hedeflenen zaman içinde bitirmek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin en az %70'ine katılmak.
Ders işleyişinde önceden belirlenmiş ödev/sunum ve proje teslim takvimine uymak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Berna AYDIN
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ SANAT KURAMLARI ANABİLİM DALI
E-mail: berna.aydin@deu.edu.tr
Tel: +90 232-3016778

Doç. İlke İLTER GÜVEN
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ SANAT KURAMLARI ANABİLİM DALI
E-mail: ilke.ilter@deu.edu.tr
Tel: +90 232-3016778

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme öncesi e-posta yoluyla iletişim kurulabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Tasarım Projesi 14 2 28
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15555555555
ÖK.25555555
ÖK.3555555