DERS ADI

: Dijital İçerik Üretiminde Yapay Zeka Teknolojileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 2011 Dijital İçerik Üretiminde Yapay Zeka Teknolojileri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MELİH TOMAK

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Aksesuar Tasarımı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil ve Moda Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital videonun temellerini, tarihini ve modern dijital platformlardaki gelişimini tanıma
2   Yapay zekanın temellerini, tarihini ve teknolojinin nasıl geliştiğini öğretmek; gelecekteki potansiyel eğilimlere ve gelişmelere odaklanmak
3   Yapay zekanın dijital içerik üretim süreçlerinde nasıl kullanılabileceğini araştırmak
4   Farklı dijital video formatlarının teknik özelliklerini ve kullanımlarını incelemek
5   Çeşitli yapay zeka tabanlı dijital içerik oluşturma araçlarını tanıtmak
6   Bir dijital içerik üretim projesinin planlanmasını ve bu süreçte gerekli olan teknik ve yaratıcı araştırmayı öğretmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı, amacı ve işleyişi
2 Dijital videonun tanımı, tarihsel gelişimi ve dijital platformlardaki yeri
3 Yapay Zeka (AI) tarihçesi, post-hümanist niteliği ve promptografinin gelişimi
4 Dijital içerik üretiminde yapay zeka destekli tasarım süreçleri
5 Görsel tasarım ve dijital içerik üretiminde dijital video formatları
6 Yapay Zeka (AI) teknolojileri ve dijital içerik oluşturma araçları
7 Proje planlaması, dijital içerik üretim öncesi detaylar ve teknik araştırmalar
8 Kamera konumlandırması, kamera hareketleri ve uygulamaları
9 Görsel düzenleme uygulamaları ve dijital içerik oluşturma
10 Dijital içerik oluşturma (durağan görüntü ve hareketli görüntü)
11 Yapay zeka destekli metinlerle dijital içerikler hazırlama
12 Yapay zeka uygulamalarıyla storyboard oluşturma
13 Proje çıktılarının analizi ve son düzenlemeler
14 Dijital içeriklerin sunumu ve paylaşımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere dijital video, yapay zeka ve dijital içerik üretimi konularında kapsamlı bilgi ve pratik yetkinlik kazandırmak amacıyla bu eğitimde birçok farklı yöntem kullanılacaktır. Eğitim, interaktif teorik sunumlarla temellendirilecektir. Ders sırasında öğrenciler, bireysel ve grup projeleri aracılığıyla pratik uygulamalarla teorik anlayışlarını pekiştireceklerdir. Bu projelerde yapay zeka odaklı araçlar kullanılacak ve öğrencilerin dijital içerik üretim sürecinin tamamına katılmaları sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1433334333333443333
ÖK.2433434333333443333
ÖK.3433434333333443333
ÖK.4433334333333443333
ÖK.5433434333333443333
ÖK.6434434444444544444