DERS ADI

: Temel Tasarım II (2 Boyutlu Biçimlendirme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 1106 Temel Tasarım II (2 Boyutlu Biçimlendirme) ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. İLKE İLTER GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Tezhip Sanatı
Moda Giyim Tasarımı
Seramik ve Cam Tasarımı
Tekstil ve Moda Tasarımı
Aksesuar Tasarımı
Hat Sanatı
Grafik Sanatlar
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Grafik Tasarımı
Seramik ve Cam
Grafik Resimleme ve Baskı
Tezhip
Aksesuar Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Tekstil Tasarımı
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gestalt psikolojisinin tasarımdaki ilkelerini anlayarak, bu prensipleri tasarımda etkili bir şekilde uygulayabilme
2   Kamuflaj ve op art gibi görsel yanılsama tekniklerini öğrenip, bu yöntemleri tasarımlarda yaratıcı bir şekilde kullanma becerisi kazanabilme
3   Yapıyı bozma ve yeniden yapılandırma süreçlerini kavrayarak, tasarımda daha özgün ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirebilme
4   Kavramsal düşünme becerilerini geliştirerek, dadaizm gibi sanat akımlarından ilham alarak kolaj ve öykülendirme tekniklerini etkin bir şekilde kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEM 1105 - Temel Tasarım I (2 Boyutlu Biçimlendirme)

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 "1. Atölye Dersine Başlangıç - Giriş:Seminer: Gestalt İlkeleri;"
2 "2. Seminer: Gestalt İlkeleri; "
3 "3. Seminer: Kamuflaj;"
4 4. Kamuflaj Uygulama Projesi
5 "5. Seminer: Op Art Ve Optik Yanılsama;"
6 6. Opart uygulama projesi
7 "7. Seminer: Metamorfoz (Dönüşüm);"
8 8. Metamorfoz uygulama projesi
9 "9. Seminer: Yapıyı Bozma Ve Yeniden Yapılandırma;"
10 10. Yapıyı Bozma Ve Yeniden Yapılandırma uygulama
11 11. Seminer: Kolaj - Dadaizm
12 12. Kolaj Uygulama
13 13. Kolaj Uygulama
14 14. Kavramsal düşünme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık programlara yönelik oluşturulan görsel sunumlar ve ders kazanımlara uygun şekilde planlanmış uygulama projelerinin atölye içinde ders öğretim elemanlarının yürütücülüğünde üretilmesi ile yürütülür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD DnmSonJüriDeğ.
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Proje Hazırlama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1433232443243434333
ÖK.2433232443243434333
ÖK.3433232443243434333
ÖK.4433232443243434333