DERS ADI

: Dijital İçerik Üretiminde Yapay Zeka Teknolojileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEM 2011 Dijital İçerik Üretiminde Yapay Zeka Teknolojileri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MELİH TOMAK

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Aksesuar Tasarımı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil ve Moda Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencileri dijital video ilkelerine, yapay zeka teknolojilerinin gelişimine ve bu teknolojilerin dijital içerik üretme süreçlerine nasıl dahil edilebileceğine dair derinlemesine bir anlayışla bilgilendirmektir. Dersin kapsamında, dijital videonun tarihi ve çağdaş platformlardaki işlevinin yanı sıra yapay zeka, teknik video formatları ve yapay zeka tabanlı içerik üretim araçlarının evrimi ve gelecekteki potansiyel eğilimlerinin kapsamlı bir analizi yapılacaktır. Öğrenciler, bireysel ve grup projelerinin tamamlanmasıyla teorik bilgilerini pratiğe dökmek için gerekli beceri ve yöntemleri edinmenin yanı sıra yapay zeka ile desteklenen tasarım süreçlerini uygulayacak ve kendi dijital içeriklerini oluşturacaklardır. Öğrenciler, dijital çağda içerik oluşturucuların gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanmış olan bu dersi tamamlayarak yaratıcı ve teknik becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital videonun temellerini, tarihini ve modern dijital platformlardaki gelişimini tanıma
2   Yapay zekanın temellerini, tarihini ve teknolojinin nasıl geliştiğini öğretmek; gelecekteki potansiyel eğilimlere ve gelişmelere odaklanmak
3   Yapay zekanın dijital içerik üretim süreçlerinde nasıl kullanılabileceğini araştırmak
4   Farklı dijital video formatlarının teknik özelliklerini ve kullanımlarını incelemek
5   Çeşitli yapay zeka tabanlı dijital içerik oluşturma araçlarını tanıtmak
6   Bir dijital içerik üretim projesinin planlanmasını ve bu süreçte gerekli olan teknik ve yaratıcı araştırmayı öğretmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı, amacı ve işleyişi
2 Dijital videonun tanımı, tarihsel gelişimi ve dijital platformlardaki yeri
3 Yapay Zeka (AI) tarihçesi, post-hümanist niteliği ve promptografinin gelişimi
4 Dijital içerik üretiminde yapay zeka destekli tasarım süreçleri
5 Görsel tasarım ve dijital içerik üretiminde dijital video formatları
6 Yapay Zeka (AI) teknolojileri ve dijital içerik oluşturma araçları
7 Proje planlaması, dijital içerik üretim öncesi detaylar ve teknik araştırmalar
8 Kamera konumlandırması, kamera hareketleri ve uygulamaları
9 Görsel düzenleme uygulamaları ve dijital içerik oluşturma
10 Dijital içerik oluşturma (durağan görüntü ve hareketli görüntü)
11 Yapay zeka destekli metinlerle dijital içerikler hazırlama
12 Yapay zeka uygulamalarıyla storyboard oluşturma
13 Proje çıktılarının analizi ve son düzenlemeler
14 Dijital içeriklerin sunumu ve paylaşımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yapay Zeka ve Dijital Dönüşüm - Yeni Nesil Teknolojiler Işığında (2022) Editörler: Murat Yılmaz - M. Ali Akcayol
Yapay Zeka Uygulamaları (2023) - Seçil Gökçe Emrah Has
Yapay Zeka Kitabı (2024) Anooshirvan Miandji
Yeni Medya Ortamlarında Yapay Zekâ Kullanımının İncelenmesi (2022) Mustafa İnce - Mevlüt Can Koçak
AI Computer Vision: A Beginner's Guide (Artificial Intelligence Book 6) (2023) Paul D. Harrrison

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere dijital video, yapay zeka ve dijital içerik üretimi konularında kapsamlı bilgi ve pratik yetkinlik kazandırmak amacıyla bu eğitimde birçok farklı yöntem kullanılacaktır. Eğitim, interaktif teorik sunumlarla temellendirilecektir. Ders sırasında öğrenciler, bireysel ve grup projeleri aracılığıyla pratik uygulamalarla teorik anlayışlarını pekiştireceklerdir. Bu projelerde yapay zeka odaklı araçlar kullanılacak ve öğrencilerin dijital içerik üretim sürecinin tamamına katılmaları sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 ASG ASSIGNMENT
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.30 + ASG * 0.10 + FIN * 0.60
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.30 + ASG * 0.10 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize, ödevler ve finalde sorulacak sorularda değerlendirilecektir.
Derse devam etme zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere katılım sağlamak.
Araştırma için önerilen kaynakları temin etmek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Dr. Melih TOMAK
melih.tomak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15555555
ÖK.255555
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.65555