Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Seramik ve Cam |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. İLKE İLTER GÜVEN |
Dersi Alan Birimler |
Seramik ve Cam Tasarımı |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin Gestalt psikolojisinin tasarımdaki ilkelerini anlayarak bu prensipleri tasarımlarında etkili bir şekilde uygulayabilmelerini sağlamak, kamuflaj ve op art gibi görsel yanılsama tekniklerini öğrenip yaratıcı bir şekilde kullanmalarını geliştirmektir. Ayrıca, yapıyı bozma ve yeniden yapılandırma süreçlerini kavrayarak özgün ve yaratıcı tasarımlar üretmelerine olanak tanımak ve kavramsal düşünme becerilerini geliştirerek, dadaizm gibi sanat akımlarından ilham alarak kolaj ve öykülendirme tekniklerini etkin bir şekilde kullanmalarını hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
TEM 1105 - Temel Tasarım I (2 Boyutlu Biçimlendirme) |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlan Edilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Haftalık programlara yönelik oluşturulan görsel sunumlar ve ders kazanımlara uygun şekilde planlanmış uygulama projelerinin atölye içinde ders öğretim elemanlarının yürütücülüğünde üretilmesi ile yürütülür. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dönem boyunca yürütülen uygulama projeleri ders öğretim elemanları tarafından oluşturulan jüri tarafından 100'lük sistem üzerinden notlanır ve ortalama alınarak notlama sonuçlandırılır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin en az %70 ine katılmak |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Hacı Yakup ÖZTUNA |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Prof. Dr. Hacı Yakup ÖZTUNA |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|