Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Gıda Teknolojisi |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ŞELALE ÖNCÜ GLAUE |
Dersi Alan Birimler |
Gıda Teknolojisi |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin mesleki alanlarında gerekli olan temel matematiksel becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin rasyonel ve reel sayılarla işlem yapabilme, ölçü birimleri, yüzde, oran-orantı gibi kavramları uygulayabilme ve cebirsel ifadeler, denklemler ile eşitsizlikleri çözebilme yeterliliklerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders aynı zamanda öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme becerilerini, gıda teknolojisiyle ilişkili pratik uygulamalar üzerinden geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, mesleki bağlamda matematiksel formülleri etkili bir şekilde kullanabilecek ve sayısal sonuçları doğru ve güvenilir biçimde yorumlayabileceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Ötleş, Sema; 2005; Meslek Yüksek okulları için Matematik; Ege Üniversitesi Basımevi; Bornova; İzmir |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Yüz-yüze konu anlatımı, sunumlar ve ödevler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav, ödev ve dönem sonu sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
selale.glaue@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında belirtilen programda yer alan günlerdir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|