Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Gıda Teknolojisi |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ŞELALE ÖNCÜ GLAUE |
Dersi Alan Birimler |
Gıda Teknolojisi |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin gıda mikrobiyolojisi ile ilgili temel kavramları öğrenmelerini, gıdalarda bulunan mikroorganizmaların türlerini ve bu mikroorganizmaların neden olduğu bozulma ve hastalık süreçlerini kavrayarak yorumlayabilmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, mikrobiyal bulaşma kaynaklarını tanımlayabilecek, hijyen ve sanitasyon uygulamalarını değerlendirebilecek, koruyucu yöntemlerle güvenli gıda üretim süreçlerine katkı sağlayabilecek bilgi ve beceriye ulaşacaklardır. Ayrıca, gıda güvenliği, kalite yönetim sistemleri ve mesleki etik çerçevesinde bireysel ve ekip çalışması yürütme yeterliliği kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Gıda mikrobiyolojisi, 1999, Prof.Dr. Adnan Ünlütürk, Prof.Dr. Fulya Turantaş, Mengi Tan Basımevi |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Yüz-yüze konu anlatımı, sunumlar ve ödevler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav, ödev ve dönem sonu sınavı ile 4 öğrenme çıktısı ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
selale.glaue@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında belirtilen programda yer alan günlerdir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|