DERS ADI

: Birlikte Seslendirme I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZS 3015 Birlikte Seslendirme I SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Müzikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. RUKEN ÖZTOPALAN

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri
Müzikoloji
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Öğrencilere toplu ses eğitiminin ana öğeleri ve koro disiplini ile ilgili gerekli teorik bilgileri kazandırıp, bu bilgiler ışığında grup içerisinde birlikte seslendirme yapabilme becerisini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Toplu ses eğitiminin ana öğeleri konusunda teorik ve pratik donanıma sahip olabilme.
2   2- Birlikte müzik yapmayı sağlayan kuralları öğrenip uygulamaya geçirebilme.
3   3- Kanon, iki sesli ve dört sesli koro parçalarını grup içinde seslendirebilme
4   4- Koro içinde söylerken diğer ses gruplarını da dinleyip takip ederek homojen ses üretebilme.
5   5- Koro içinde söylerken koro şefinin yönetim komutlarına anında yanıt verebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Koronun tanımı, nitelikleri ve disiplini.
2 2- Ses sağlığı ve korunması. Ses grupları ve nitelikleri.
3 3- Vücut yumuşatma/esnetme, ses ve nefes egzersizleri eğitimi.
4 4-Öğrencilerin ses gruplarının belirlenmesi. Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları.
5 5- Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. Kanon şarkı örneği söyleme.
6 6- Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. Kanon şarkı örneği söyleme.
7 7- Ara Sınav
8 8- Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. İki sesli koro eseri söyleme.
9 9- Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. İki sesli koro eseri söyleme.
10 10- Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. İki sesli koro eseri söyleme.
11 11- Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. İki sesli koro eseri söyleme.
12 12-Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. dört sesli koro eseri söyleme.
13 13-Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. dört sesli koro eseri söyleme.
14 14-Vücut, ses ve nefes açma çalışmaları. dört sesli koro eseri söyleme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Toplu biçimde yapılan bu ders, toplu ses eğitiminin ana öğelerini içeren teorik bilgiler ve birlikte söylemeye dayalı pratik becerilerin geliştirilmesine yönelik uygulamalara dayalıdır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 ASG ASSIGNMENT
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + ASG * 0.10 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + ASG * 0.10 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar: Dönem boyunca yapılacak iki sınav (vize- final) öğrencinin toplam başarı puanının
%80 ini etkileyecektir. Vize sınavında dönem içinde işlenen teorik konuların kavranmış olması beklenecektir. Final sınavı ise uygulamaya dayalı olacak, öğrencinin grup içinde doğru ve güzel söyleme performansı değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersler: Öğrencinin dönem boyunca gösterdiği performans (derse devam, verilen parçaları çalışma düzeyi, bireysel ve birlikte seslendirme, ek çalışmaları vb.) değerlendirmeyi Derse Katılım başlığı altında %20 düzeyinde etkileyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pzt: 10.00-15-00
Perşembe:10.00-15-00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 4 3 12
Uygulama 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11111
ÖK.211
ÖK.315555
ÖK.43
ÖK.551