DERS ADI

: Ortodonti Klinik Öncesi Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 3020 Ortodonti Klinik Öncesi Eğitimi ZORUNLU 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERAP TİTİZ YURDAKAL

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Ortodontik tellerin model üzerinde bükülmesi ve uygulanması ile ilgili klinik becerilerin kazandırılması, malzeme kullanımı ve uygulamalı değerlendirme yapabilme yeteneğinin geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hasta sunumu hazırlama sürecini açıklar.
2   Hasta sunumu hazırlama sürecinde gerekli bilgileri toplar.
3   Etkili sunum tekniklerini kullanarak klinik hasta sunumu yapar.
4   Sefalometrik analiz yapar.
5   Sefalometrik analiz sonuçlarını yorumlar.
6   Sefalometrik analiz sonuçlarını klinik tartışmalarda değerlendirir.
7   Ortodontik alıştırma bükümlerini yapar.
8   Ortodontik alıştırma büküm tekniklerini uygular.
9   Ok kroşe ve Adams kroşe bükümü tekniklerini tanımlar.
10   Ok kroşe ve Adams kroşe bükümü tekniklerini uygular.
11   Labiolingual spring ve vestibular ark bükümü tekniklerini uygular.
12   Hawley apareyi hasta teslim ederken gerekli bilgilendirmeyi yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alıştırma bükümleri(Kare )
2 Kare bükümlerinin değerlendirilmesi
3 Alıştırma bükümleri(Üçgen)
4 Üçgen bükümlerinin değerlendirilmesi
5 Alıştırma bükümleri( U bükümü)
6 U bükümünün değerlendirilmesi
7 Kare, üçgen ve u bükümü birlikte bükülmesi
8 Adams kroşe bükümü
9 Adams kroşe bükümünün değerlendirilmesi
10 Vestibular ark bükümü
11 Vestibular ark bükümünün değerlendirilmesi
12 Ok kroşe bükümü
13 Ok kroşe bükümünün değerlendirilmesi
14 Hawley apareyi nedir, kullanım endikasyonları nelerdir

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Proffit, W. R., Fields, H. W., Larson, B., & Sarver, D. M. (2018). Contemporary orthodontics-e-book. Elsevier Health Sciences

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze eğitim, demonstrasyon eşliğinde gerçekleştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PCE PRE-CLINICAL EVALUATION
2 FIN PRE-CLINICAL FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE roundStudent.examPCE * 0.40 + Student.examFN * 0.60,0
4 RST PRE-CLINICAL RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) roundStudent.examPCE * 0.40 + Student.examRST * 0.60,0


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Hasta sunumunda doğru fotoğraf çekimi, doğru teşhis ve tedavi planının yapılabilmesi
2. Sefalometrik analiz yorumu sonucunda iskeletsel maloklüzyonu doğru teşhis edebilme
3. Kare ve üçgen bükümlerin şablondaki çizimler ile uyumlu olması ve düz zeminde telin zemine tam temasının sağlanması
4. Adams kroşe
1. Adams kroşe kol, köprü ve ayak bölümlerinden oluşur.
2. Ayaklar dişlerin en derin andırkat noktalarına 45 derecelik açı ile yerleşmelidir ve dişi sıkıca kavramalıdır.
3. Köprü genişliği dişin bukkal tüberküllerinin tepe noktalarından yaklaşık 1/2mm kadar daha geniş olmalıdır.
4. Oklüzalden bakıldığında, ayaklar yerleştirildikten sonra kolların da sagital düzlemde yaklaşık 45 derecelik açı yapmalıdır.
5. Ok kroşe
1. Kroşenin vestibul kısmı mukozaya temas etmemelidir
2. Uç kısımdaki büküm dişlerin en derin andırkat noktalarına 45 derecelik açı ile yerleşmelidir ve dişi sıkıca kavramalıdır.
6. Labiolingual spring
1. Dişin MD boyutu ile uyumlu olmalıdır
2. Aktivasyon kolu dişe dik kuvvet verecek şekilde bükülmelidir.
7. Vestibular ark bükümü
1.Ön bölgedeki telin bükümünde tele verilen kavsin diş kavsine rehber olacak şekilde düzgün bir eğime sahip olmasıdır.
2.Tel, ön bölgedeki kavis deformasyonlarına uydurulmamalıdır.
3.Tele anterior ark formu verilir daha sonra u bükümleri öndeki tel ile dik olmalıdır.
4.U looplarının köşesin kaninlerin 1/3 mesialine temas etmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Pratik derslerin %80 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

05529383618
serap.titizyurdakal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Mesleksel beceriler uygulaması 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 2 2
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12235555
ÖK.22235555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555
ÖK.65555555555
ÖK.75555555555
ÖK.85555555555
ÖK.95555555555
ÖK.105555555555
ÖK.115555555555
ÖK.125555555555