DERS ADI

: Dijital Kültür II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3034 Dijital Kültür II SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZLEM DEMİRCAN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Kültürü ve dijital kültürü tanımlayabilmek, özelliklerini değerlendirebilmek, fotoğrafın kültürle ilişkisi ve kültürün fotoğrafla ilişkisini anlamlandırabilmek. Dijital ve post dijital kültür içerisinde fotoğrafın konumunu, tanımını ve anlamanı yeniden düşünmek, postlar çağında dönüşen kültür, sanat ve imge arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmek amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Dijital kültürün kapsam ve özelliklerini değerlendirebilme,
2   2- Yeni medya ve kültür etkileşimini anlamlandırabilme,
3   3- Fotografik imgenin dijital kültür içerisindeki yeni yapısını değerlendirebilme.
4   4- Post dijital dönemi tanımlayabilme
5   5- Post dijital imge üretimi ve kültürü anlamlandırabilme
6   6- Post dijital fotografik imge üretim metodolojisini kavrayabilme
7   7- Postlar çağında sanat, kültür ve fotografik imge ilişkisini anlamlandırabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve metodolojisinin açıklanması.
2 Teknoloji, kültür ve sanat
3 Postlar çağında kültür ve sanat
4 Postlar çağında kültür ve sanat
5 Post dijital sanat ve politikası
6 Post internet sanatı
7 Yeni estetik
8 Post dijital kültür
9 Post dijital kültür
10 Ara sınav
11 Post fotoğraf
12 Post fotoğraf
13 Post fotoğraf
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bard, A., Söderqvist, J. (2012), Netokratlar, Fütürika Üçlemesi I, (çev. G. Yılmaz), İzmir: Karakalem Kitabevi.
Benjamin, W. (2001). Pasajlar, (çev.A.Cemal), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Eyman, D. (2015). Digital Rhetoric: Theory, Method, Practice, U.S. A: Univercity of Michigan Press.
Frizot, M. (1999). A New History of Photography, Germany: Konemann
Rose, G. (2007). Visual Methodologies, London: Sage Publications.
Lieser, W. (2008). Digital Art, Königswinter: h.f.ulmann.

Makale
Manovich, L. (2003). New Media from Borges to HTML, https://faculty.georgetown.edu/irvinem/theory/manovich-new-media-intro.pdf

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik anlatılır. Örnekler gösterilir. İlgili literatür verilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJECT
2 ASG ASSIGNMENT
3 FCG FINAL COURSE GRADE PRJ * 0.60 + ASG * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi uygulanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur ve uyulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


ozlem.demircan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-12.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Uygulama Hazırlık 1 9 9
Uygulama Hazırlık 1 9 9
Proje Ödevi 1 7 7
Uygulama sınavı 1 7 7
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.122323243323232332333
ÖK.232233333332222333323
ÖK.333333232323232323234
ÖK.423333322233333333232
ÖK.533223323333333333333
ÖK.633333333333333333333
ÖK.733333333333333333333