DERS ADI

: Özel Eğitimde Aile Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 3044 Özel Eğitimde Aile Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına özel öğrencilerin aileleri ile ailelere yaklaşım gibi konular ile ilgili bilgiler vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bütünleştirme uygulamalarında gerekli olan bilgiyi kazanır.
2   Farklı eğitim kademelerinde bütünleştirmenin gerekliliğini kavrar
3   Bütünleştirmenin tarihini kavrar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aile kavramı
2 Aile kavramı
3 Aile sistem kuramları
4 Aile sistem kuramları
5 Bireyselleştirilmiş aile eğitim planı (BAHP)
6 Bireyselleştirilmiş aile eğitim planı (BAHP)
7 Bireyselleştirilmiş aile eğitim planı (BAHP)
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının uygulanması
10 Kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının uygulanması
11 Kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının uygulanması
12 Kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının uygulanması
13 Kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının uygulanması
14 Kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının uygulanması
15 Kurum, ev ve kurum-ev merkezli aile öğretim programlarının uygulanması
16 final exam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Civelek, A. (1991). Zihinsel özel gereksinimli çocukların eğitiminde bütünleştirme yöntemi. Eğitim ve Bilim, 11(82), 44-65.
2. Sucuoğlu, B., & Kargın, T. (2006). İlköğretimde kaynaştırma uygulamaları. Morpa.
3. METİN, N. (1992). Okul öncesi dönemde özürlü çocuklar için kaynaştırma programları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi,1(02).
4. SUCUOĞLU, B. (2004). Türkiye'de Kaynaştırma Uygulamaları: Yayınlar/Araştırmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(02).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1145233
ÖK.2123455
ÖK.3534211