DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 2023 PAZARLAMA İLKELERİ I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Pazarlamaya ilişkin temel kavramları, kuramları ve teknikleri anlayabilmek, açıklayabilmek ve tartışabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama fonksiyonunun iç ve dış çevresini anlamak ve stratejik pazarlama planı geliştirebilmek.
2   Pazarlama araştırması için gerekli verileri nasıl elde edebileceğini ve analiz edebileceğini anlamak.
3   Tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini anlamak.
4   Uluslararası pazarları ve giriş yöntemlerini anlamak.
5   Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve satış tahmini yapabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama (pazarlama kavramının tanımı, kapsamı, gelişimi ve yeni trendler)
2 Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
3 Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
4 Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
5 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
6 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
7 Vize Sınavı - Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
8 Endüstriyel Pazarlar
9 Endüstriyel Pazarlar
10 Uluslararası Pazarlar ve Giriş Yöntemleri
11 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
12 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
13 Satış Tahminleri
14 Satış Tahminleri
15 Final Sınavları
16 Final Sınavları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2016.
Philip T. Kotler, Gary Armstrong, (Çev. Editörü A. Ercan Gegez), Pazarlama İlkeleri, Beta, İstanbul, 2018.
Ömer Baybars Tek, Engin Özgül, Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmir, 2005.
Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson, 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, vize, final ve bütünleme sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr. Üyesi Mustafa Ünüvar (mustafa.unuvar@deu.edu.tr)

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555