DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 4035 ULUSLARARASI PAZARLAMA ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ FEYZA TEKİNBAŞ ÖZKAYA

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Ders lisans öğrencilerinin uluslararası pazarlama konusunda bilgilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda bu ders öğrencilere işletme ve pazarlama politikalarını ve stratejilerini anlama, ve ulusal ve uluslararası pazarlama çevresinde uygulamalarını anlama imkanı sunmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, uluslararası pazarlara dahil olan şirketlerin riskleri ve zaaflarını belirleyebilmek için çevresel etkenlerin etkilerinin farkında olabilmelidir.
2   Öğrenciler, pazarlama stratejileri ve taktiklerinin temel bileşenlerini anlayabilmeli ve ulusal ve uluslararası pazarlama planlaması arasındaki temel farkları anlayabilmelidir.
3   Öğrenciler, uluslararası ve ulusal pazarlar karışımını belirleyen etkenleri belirleyebilmelidir.
4   Öğrenciler, uluslararası pazarlama programı ve taktiği geliştirirken stratejik bir yapı oluşturabilmek için, uluslararası pazar araştırmalarının karar mekanizmasındaki rolünü kavrayabilmelidir.
5   Öğrenciler, uluslararası pazarlamayla ilgili zorlukları nasıl aşmaları gerektiğini öğrenmek için uluslararası pazarlama problemlerini belirleyebilmeli ve çözmek için strateji geliştirebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası Pazarlama: Kavramlar, Kapsamı, Önemi ve Çerçevesi
2 Uluslararası Pazarlamada Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
3 Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri
4 Uluslararası Pazarlamada Ekonomik Çevre
5 Uluslararası Pazarlamada Ekonomik Çevre - Uluslararası Pazarlamada Sosyal Çevre
6 Uluslararası Pazarlamada Sosyal Çevre ve Kültür
7 Uluslararası Pazarlamada Politik ve Yasal Çevre
8 Ara Sınav
9 Uluslararası Pazarlamada Politik ve Yasal Çevre
10 Uluslararası Pazarlamada Ürün Kararları
11 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları
12 Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları
13 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları
14 Uluslararası Pazarlamada Teknoloji ve Dijitalleşme
15 Uluslararası Pazarlamada Örnek Olaylar
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Küresel Pazarlama- Global Marketing: Warren J. Keegan, Mark C. Green
Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Mehmet Karafakıoğlu
Yeni İşim Dış Ticaret, Hakan Akın
Stratejik Küresel Pazarlama (2009) Ed: Necdet Timur, Alparslan Özmen

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyza.tekinbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155511133333532
ÖK.255411133433532
ÖK.355411133433532
ÖK.455411135433532
ÖK.555511133433532