DERS ADI

: GİRİŞİMCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UBY 4009 GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Potansiyel girişimci veya çalışan olarak sektörel, ulusal ve uluslararası iş çevrelerine ilişkin fırsat ve tehditleri algılayabilme ve eyleme geçebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Girişimcilik olgusunun önemini anlayabilme.
2   Tüketici ve endüstiyel pazarların özelliklerini anlayabilme.
3   Pazarlama karması stratejilerini anlayabilme ve kullanabilme.
4   Girişimcilik destek programlarını anlama ve kullanabilme.
5   Potansiyel girişimci veya çalışan olarak sektörel, ulusal ve uluslararası iş çevrelerine ilişkin fırsat ve tehditleri algılayabilme ve eyleme geçebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girişimcilikte Temel Kavramlar
2 Girişim Fırsatlarını Görme, Fikir Geliştirme ve Yenilik Yönetimi
3 Yapılabilirlik Analizi
4 İş Modelleri, Müşteriler, Değer Önerileri ve Gelir Kaynakları
5 Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analizi
6 İşletmelerin Hukuki Yapısı ve Hukuki Çevre
7 Ara sınav
8 Ara sınav - Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi
9 Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi
10 Girişimin Finansal Yapısının Belirlenmesi ve Yeni Girişimler için Finansal Kaynaklara Erişim
11 KOSGEB Destekleri, Teknoparklar, Kuluçka Merkezleri
12 İş Planı Geliştirme
13 İş Planı Geliştirme
14 İş Planı Geliştirme
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KOSGEB Girişimcilik El Kitabi (Editör: Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN), 2020.
Louis E. Boone, David L. Kurtz, (Çev. Editörü Prof. Dr. Azmi Yalçın) Çağdaş İşletme Yönetimi, Nobel, 2013.
Louis E. Boone, David L. Kurtz, Contemporary Business, Wiley, 2015.
Muammer Doğan, İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, 6. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, 2010.
Mehmet Marangoz, Girişimcilik, Beta Basım AŞ. İstanbul, 2012.
https://www.kosgeb.gov.tr/site
https://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/destekler/3/destekler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.unuvar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5