DERS ADI

: Modern Stratejinin Düşünürleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5041 Modern Stratejinin Düşünürleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin kapasamında modern strateji kavramının ortaya çıkmasını sağlayan düşünürleri tarihsel sırasıyla günümüze kadar öğrenmek amaçlanmaktadır. Savaşa yön veren faktörler bağlamında siyasi hedef ile arasındaki bağlantı strateji kavramı kapsamında değerlendirilecektir. Strateji kavramı ile savaş kavramları arasındaki diyalektik ilişki ve savaş olgusunun vazgeçilmezliği bağlamındaki uyuşmazlıklar çözümlenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Savaşa yön veren faktörleri öğrenerek siyasi hedef ile arasındaki bağlantıyı anlamak. "Strateji" kavramı ile "savaş" kavramları arasındaki diyalektik ilişkiyi anlamak
2   Savaşa yön veren faktörleri öğrenerek siyasi hedef ile arasındaki bağlantıyı anlamak.
3   Modern savaş anlayışının tarihsel boyut içinde gelişimini anlamak.
4   "Savaş" olgusunun vazgeçilmezliğinden hareketle uyuşmazlıkların çözümlerini ve tarih içinde "savaş" olgusuna yön veren düşünürlerin farklı yaklaşımlarını anlamak.
5   Nükleer silahların "savaş" anlayışına getirdiği farklılıkları anlamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Makyevelli: Rönesans ve Savaş Sanatı
2 Maurice of Nassau:17. yüzyılın Savaşa Getirdiği Askeri Anlayış
3 Vauban: Bilimin Savaşa Etkisi
4 Büyük Frederick: Hanedan Savaşından Ulusal Savaşa
5 Clausewitz ve Savaş
6 Napolyon ve Fransız Devrimi nin Savaşı
7 Adam Smith: Askeri Gücün Ekonomik Temelleri
8 Ara Sınav
9 Sınıf tartışması yoluyla geçmiş bilgileri pekiştirme
10 Marks'ın Devrimi ve Savaş
11 Moltke ve Prusya Okulu
12 Çarlık Askeri Anlayışı ve Suvorov Modeli
13 Fransız Sömürge Savaşı ve Farklılığı
14 I. Dünya Savaşı'na kadar Amerikan Savaş Anlayışı
15 Sınıf tartışması yoluyla bilginin pekiştirilmesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Paret, Peter, Makers of Modern Strategy, Princeton University Press, 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere interaktif sunumlarla konuyu açıklamak ve görsel materyallerle desteklemek, ardından öğrenci tartışmalarıyla konuyu derinlemesine analiz etmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

öğretim üyesi açıklama yapmak isterse bu başlığı kullanabilir.

Değerlendirme Kriteri

1. Temel kavramları doğru bir şekilde anlayabilme ve tanımlayabilme
2. İlgili kavramları birbiriyle ilişkilendirme ve bağlamında kullanabilme.
3. Verilen bir metni ya da söylemi analiz etme ve ders içeriğinde geçen terminolojiyi etkin bir şekilde kullanma.
4. Dilin doğru ve etkili bir şekilde kullanılması.
5. Öğrenilen bilgileri gerçek dünya örnekleriyle ilişkilendirme ve uygulama.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencinin derse %70 devamı zorunludur.
2. Derslere katılım ve konuyu önceden okuyarak derse gelmek önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 08:30-09:30
Salı 08.30-09:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 31 31
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15433
ÖK.25433
ÖK.35433
ÖK.45433
ÖK.55433